Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Fruktozė trukdo riebalų deginimui

2016-12-19, 11:09 Autorius: Roberta Mišeikienė

Daugelis mitybos specialistų rekomenduoja valgyti vaisius ir gerti vaisių kokteilius, nes Iš vaisių gauname vitaminų, mineralų ir skaidulinių medžiagų. Vaisiai turi mažai kalorijų ir riebalų. Manoma, kad tai puikus pasirinkimas tiems, kas nori numesti svorio. 

Tačiau nereikia pamiršti, kad iš vaisių gauname ne tik gliukozės, bet ir fruktozės, kuri gali trukdyti riebalų deginimui. Mūsų organizmo ląstelės energijai naudoja ne fruktozę, o gliukozę.

Gliukozė mūsų kūne gali būti panaudojama keliais būdais:

  • Jei kraujyje trūksta gliukozės, patekusi su maistu gliukozė sunaudojama energijai iš karto.
  • Jei kraujyje gliukozės pakanka, tai ji verčiama į glikogeną, kuris kaupiamas kepenyse ir raumenyse. Kepenys gali sukaupti apie 100 g glikogeno, o raumenys, priklausomai nuo masės ir treniruotumo lygio, nuo 250 iki 400 g. Raumenų glikogenas energiją tiekia tik raumenims, o kepenų glikogenas tiekia energiją visam organizmui. Raumenys energijai naudoja tik gliukozę, kurią gauna iš kraujo arba iš glikogeno atsargų. Raumenys ir daugelis kitų organizmo ląstelių, išskyrus kepenis, neturi specialių fermentų, kurie paverčia fruktozę į gliukozę ir glikogeną. Todėl raumenys nenaudoja fruktozės energijai ir nekaupia iš fruktozės glikogeno. 
  • Jei kraujyje pakanka gliukozės ir sukaupta pakankamai glikogeno kepenyse ir raumenyse, gliukozės perteklius verčiamas į riebalus, kurie saugomi kepenyse ir riebaliniame audinyje. Riebalai niekada nevirsta atgal į gliukozę.

Daugeliui iškyla klausimas: “Kodėl vaisiai, turintys žemą glikeminį indeksą ir nesukeliantys staigaus insulino šuolio, gali trukdyti  riebalų deginimui?“

Fruktozę metabolizuoja tik kepenys, kitos organizmo ląstelės metabolizuoti fruktozės negali. Kepenyse fruktozė verčiama į gliukozę, glikogeną, laktatą ir trigliceridus. Tačiau, kai kepenys sukaupia pakankamai glikogeno, o šiuolaikinis žmogus glikogeno atsargų kepenyse turi pakankamai, su maistu patekusi fruktozė verčiama į riebalus ir keliauja tiesiai į riebalų depo todėl, kad raumenys ir kitos organizmo ląstelės negali jos sunaudoti. 

Tai kada valgyti vaisius? Viskas labai paprasta! Kai sumažėja glikogeno atsargos! Glikogeno atsargų kepenyse sumažėja po nakties miego ir fizinio krūvio, todėl vaisius valgykite pirmoje dienoje pusėje ir po treniruotės. Didelė klaida: valgyti tik vaisius iš ryto, prieš treniruotę su svarmenimis. Fruktozė turi praeiti ilgą kelią, kol bus perdirbta kepenyse ir panaudota energijai, todėl neturėsite energijos treniruotei. Nepamirškite, kad vaisiai turi ir gliukozės! Kol fruktozę metabolizuos kepenys, gliukozę mažins insulinas. Dažniausiai po tokių pusryčių, treniruotės metu įvyksta hipoglikemija (staigiai sumažėja cukraus lygis kraujyje). 

Jei jūsų tikslas - sudeginti kuo daugiau riebalų, suvartokite ne daugiau kaip 20 - 25 g fruktozės per dieną (vidutiniškai du vaisiai). Rinkitės sudėtinius angliavandenius, kurie, priešingai nei fruktozė, papildo glikogeno atsargas raumenyse. Raumenys sunaudos glikogeną fizinio krūvio metu, o atsistatymui naudos energiją, kuri esant tinkamai mitybai, bus imama iš riebalų atsargų. 

Sėkmingai deginsite riebalus!

 Naudokitės mūsų sukurta kalorijų skaičiuokle svoriui mažinti sužinokite kiek reikia kalorijų per dieną, kad kristų svoris.

 

Produkto pavadinimas Gliukozė, g. Fruktozė, g. Sacharozė, g.
Arbūzas  2,4 4,3 2,0
Abrikosai   2,2 0,8 6,0
Vyšnios   5,5 4,5 0,3
Kriaušės   1,8 5,2  2,0
Persikai   2,0 1,5  6,0
Slyvos   3,0  1,7  4,8
Trešnės   5,5  4,5  0,6
Obuoliai   2,0  5,5  1,5
Apelsinai   2,4  2,2  3,5
Mandarinai   2,0  1,6  4,5
Vynuogės  7,8  7,7  0,5
Braškės   2,7  2,4  1,1
Spanguolės   2,5  1,1  0,2
Agrastai   4,4  4,1  0,6
Avietės   3,9  3,9  0,5
Juodieji serbentai   1,5  4,2  1,0

Lentelės šaltinis:  Диетология, Б. Л. Смолянский, В. Г. Лифляндский, 2004.

Įvertinkite šį straipsnį
(6 balsai)

Komentarai