top of page
Still Life

Gaukite individualų mitybos planą, kuris tikrai veikia.​
Pirmi rezultatai jau po 7 dienų!

2-Receptas-telefone.png
Mintybos-planavimas-telefone-m.png

Kodėl reikia valgyti įvairų maistą metant svorį

Metant svorį neapsiribokite keliais produktais. Sužinokite, kodėl reikia valgyti įvairų maistą metant svorį, ir pasiekite savo tikslą be streso sveikatai.


Kodėl reikia valgyti įvairų maistą metant svorį

Kuo įvairesnis maistas, tuo daugiau naudos jūsų sveikatai! Valgydami įvairų maistą, kuriame gausu maistinių medžiagų, aprūpinate savo organizmą: baltymais, riebalais, angliavandeniais, ląsteliena, mineralais ir vitaminais.


Maistinės medžiagos – tai su maistu gaunamos natūralios ir sintetinės medžiagos, kurios aprūpina organizmo ląsteles energija. Šios medžiagos yra žaliava organizmo gyvybiniams procesams, padeda augti, atsistatyti ir optimaliai dirbti.

Kodėl reikia valgyti įvairų maistą metant svorį:

Didelė maistinių medžiagų įvairovė:

  • skirtinguose maisto produktuose yra skirtingų vitaminų, mineralų ir kitų būtinų maistinių medžiagų;

  • valgydami įvairų maistą užtikrinate, kad jūsų organizmas gaus platų spektrą maistinių medžiagų, reikalingų gerai sveikatai;


Sumažės maistinių medžiagų trūkumo rizika:

  • nuolat valgant tuos pačius maisto produktus, vienų medžiagų gaunate pe daug, o kitų per mažai ar visai negaunate, nes kiekviename maisto produkte yra unikalus vitaminų ir mineralų derinys;

  • pavyzdžiui, apelsinuose gausu vit. C, o špinatuose – daug geležies ir vit. K;

  • valgant tik apelsinus gausite pakankamai vit. C, tačiau pritrūks špinatuose esančių medžiagų;

  • į savo racioną įtraukdami įvairius vaisius ir daržoves, užtikrinsite, kad gausite daugiau įvairių vitaminų ir mineralų;


Sinerginis maistinių medžiagų poveikis:

  • kai kurios maistinės medžiagos veikia sinergiškai, kad pagerintų įsisavinimą arba optimizuotų savo funkcijas organizme;

  • vit. C pagerina neheminės geležies, esančios augaliniame maiste, pavyzdžiui, špinatuose, pasisavinimą;

  • todėl valgydami įvairius maisto produktus, gausite naudos iš šios sinerginės sąveikos, optimizuodami maistinių medžiagų įsisavinimą ir panaudojimą;


Įvairus maistas metant svorį

Sumažinsite perteklinę kai kurių maistinių medžiagų suvartojimo riziką:

  • valgydami įvairų maistą galite išvengti per didelio kai kurių maistinių medžiagų suvartojimo, kas gali sukelti net toksiškumą;

  • pavyzdžiui, jei dideliais kiekiais valgysite kepeneles, kuriose yra daug vit. A, gausite per daug vit. A, ko pasekoje gali pasireikšti toksiškas vit. A poveikis organizmui;

  • valgydami daug baltymų ar riebalų, esant angliavandenių trūkumui, galite sukelti ketozę, kurios ilgalaikės pasekmės turės neigiamą poveikį sveikatai;

  • valgydami įvairų maistą, sumažinate tikimybę, kad gausite per daug kurios nors maistinės medžiagos;


Geresnis virškinimas ir vidurių užkietėjimo rizikos prevencija:

  • valgydami įvairų maistą, galite pagerinti virškinimą;

  • skirtinguose maisto produktuose yra įvairių rūšių skaidulų, kurios svarbios žarnyno sveikatai ir reguliariam tuštinimuisi;

  • netirpios skaidulos, esančios tokiuose maisto produktuose kaip sveiki grūdai, riešutai ir daržovės, padidina išmatų tūrį ir gali padėti išvengti vidurių užkietėjimo;

  • tirpios skaidulos, esančios tokiuose maisto produktuose kaip avižos, pupelės ir vaisiai, virškinamajame trakte sudaro gelio pavidalo medžiagą, kuri padeda suminkštinti išmatas ir skatina jų judėjimą žarnyne;

  • tirpios skaidulos sulėtina cukraus įsisavinimą, o tai padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, kas gali būti naudinga žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu arba tiems, kuriems yra rizika susirgti diabetu;

Įvairi ląsteliena svarbi metant svorį
Dėmesio! Valgant įvairų maistą, galite sumažinti maisto netoleravimo, alerginių susirgimų ir lėtinių ligų riziką. 

Pagerėjęs imunitetas:

  • įvairi mityba palaiko tvirtą imuninę sistemą, galinčią kovoti su infekcijomis ir ligomis;

  • daugelyje vaisių, daržovių, riešutų ir sėklų yra daug skirtingų antioksidantų, kurie padeda apsaugoti ląsteles nuo laisvųjų radikalų daromos žalos;

  • laisvieji radikalai gali susilpninti imuninę sistemą ir padaryti organizmą jautresnį infekcijoms ir ligoms;

  • valgydami įvairius maisto produktus, kuriuose gausu skirtingų antioksidantų, aprūpinate savo organizmą medžiagomis, reikalingomis kovai su oksidaciniu stresu;

  • baltymai yra būtini imuninių ląstelių, antikūnų ir kitų, su imunitetu susijusių, molekulių gamybai ir funkcionavimui;

  • į savo mitybą įtraukdami įvairių baltymų turinčių maisto produktų, gausite visą aminorūgščių rinkinį, reikalingą optimaliai imuninei funkcijai;

  • omega-3 riebalų rūgštys esančios riebioje žuvyje, linų sėmenyse, chia sėklose ir graikiniuose riešutuose turi priešuždegiminių savybių ir gali padėti reguliuoti imuninį atsaką;

  • sveikų riebalų šaltinių įtraukimas į savo mitybą gali palaikyti imuninę sveikatą, nes sumažina uždegimą;

  • maistas, kuriame gausu įvairių skaidulų: skirtingi vaisiai, daržovės, sveiki grūdai, ankštiniai augalai, riešutai ir sėklos, palaiko naudingų žarnyno bakterijų augimą ir įvairovę;

  • sveika žarnyno mikrobiota yra būtina tinkamai imuninei funkcijai, nes padeda reguliuoti imuninį atsaką ir apsaugo nuo kenksmingų patogenų;


Didesnis valgymo malonumas:

  • valgydami įvairius maisto produktus galite susipažinti su daugybe skonių ir tekstūrų;

  • kiekvienas naujas ingredientas, ingredientų derinys ir patiekalas suteikia nepakartojamą jutiminį potyrį, stimuliuoja jūsų skonio receptorius ir daro valgymą malonesniu;

  • įvairi mityba gerina bendrą savijautą ir gali padėti išvengti mitybos nuobodulio ar monotonijos, kas ypač svarbu metant svorį;

  • skirtingų maisto produktų skoniai, tekstūros ir aromatai skatina sąmoningą valgymą, kas būtina metant svorį;

  • sąmoningas valgymas palaiko gilesnį ryšį su maistu, leidžia mėgautis kiekvienu kąsniu ir visapusiškai pajusti juslinę valgymo patirtį;


Svorio valdymas:

  • įvairus maistas gali padėti išvengti nuobodžios ir monotoniškos mitybos, sumažinti persivalgymo tikimybę;

  • kai jūsų maistas yra skanus, įvairus ir sotus, išvengsite užkandžiavimo, kad patenkintumėte kažkokių nesveikų maisto produktų potraukį ar sumažintumėte mitybos monotoniškumą;

  • valgydami įvairų maistą, gausite daug maistinių medžiagų, reikalingų optimaliai sveikatai ir svorio metimui;

  • esant įvairiai mitybai, mažiau tikėtina, kad potraukis tam tikroms maistinėms medžiagoms sukels persivalgymą ar nesveiką užkandžiavimą;


Subalansuota mityba:

  • įvairovė užtikrina, kad valgysite maistą iš visų maisto grupių: vaisiai ir daržovės; grūdai; baltymai (liesa mėsa, paukštiena, žuvis, kiaušiniai, pieno produktai, ankštiniai augalai, riešutai ir sėklos); pieno produktai (pienas, jogurtas ir sūris); riebalai ir aliejai;

  • maisto pasirinkimas iš visų maisto grupių produktų yra būtinas norint valgyti subalansuotai ir sveikai;

  • kiekvienoje maisto produktų grupėje yra unikalių maistinių medžiagų, būtinų sveikatai;

  • valgant įvairų maistą, jūsų kūnas išmoksta būti metaboliškai lankstus, o tai reiškia, kad jis gali efektyviai keisti angliavandenių, riebalų ir baltymų naudojimą kurui;

  • šis lankstumas gali padėti optimizuoti medžiagų apykaitą ir palaikyti svorio metimą užtikrinant, kad jūsų kūnas efektyviai degintų kalorijas ir riebalų atsargas energijai gauti;

Valgant įvairų maistą, jūsų kūnas išmoksta būti metaboliškai lankstus, o tai reiškia, kad jis gali efektyviai keisti angliavandenių, riebalų ir baltymų naudojimą kurui;

  • valgykite taip, kad per dieną kuo rečiau kartotųsi tie patys maisto produktai; 

  • suvalgykite 3 porcijas skirtingos spalvos daržovių per dieną;

  • suvalgykite 2 skirtingus ir skirtingos spalvos vaisius per dieną;

  • grūdinius produktus (skirtingus!) valgykite ne mažiau kaip du kartus per dieną;

  • pieno produktus valgykite 1-2 kartus per dieną;

  • mėsą, žuvį, kiaušinius ar ankštinius valgykite vieną kartą per dieną;

  • išlikite hidratuoti, nes Vanduo padeda pernešti maistines medžiagas visame kūne, padeda šalinti toksinus ir užtikrina tinkamą imuninių ląstelių funkcionavimą.


“Net dievų maistas, jeigu jo per daug, virsta nuodu.” 


Nebevarkite, gaukite savo mitybos planą svoriui mesti www.emityba.lt platformoje ir meskite svorį skaniai valgydami ir neskaičiuodami kalorijų. Mitybos plane patys galėsite nuspręsti, kokius pasirinkti patiekalus. Patiekalai tik iš 5 ar mažiau ingredientų, todėl lengvai ir be vargo gaminsite bei turėsite pirkinių sąrašą. Jei reikia konsultacijos, rašykite roberta@emityba.lt

Mitybos planas svoriui mesti

bottom of page