top of page
Still Life

Gaukite individualų mitybos planą, kuris tikrai veikia.​
Pirmi rezultatai jau po 7 dienų!

2-Receptas-telefone.png
Mintybos-planavimas-telefone-m.png

Kas yra tuščios kalorijos?


Sužinokite, kas yra tuščios kalorijos ir kodėl jų reikėtų atsisakyti. Sąmoningas tuščių kalorijų atsisakymas, gali padėti numesti svorio ir išsaugoti sveikatą.


Kas yra tuščios kalorijos?

Individualus mitybos planas: Registruotis dabar

Pirmi rezultatai jau po 7 dienų!


Tuščios kalorijos - tai terminas, naudojamas apibūdinti maisto produktus ir gėrimus, kurie suteikia daug energijos (kalorijų), tačiau neturi ar labai mažai turi svarbių maistinių medžiagų, tokių kaip vitaminai, mineralai, skaidulos, aminorūgštys, antioksidantai ir t.t.

Tuščios kalorijos suteikia tik trumpalaikės energijos, tačiau neturi maistinės vertės, reikalingos gerai sveikatai, ilgaamžiškumui ir svoriui mesti.

Kas yra tuščios kalorijos?


  • Tuščios kalorijos – tai kalorijos gaunamos iš maisto, kuriame yra mažai arba visai nėra maistinių medžiagų, tokių kaip vitaminai, mineralai, skaidulos, aminorūgštys, antioksidantai ir kt.

  • Tuščios kalorijos suteikia tik trumpalaikės energijos, tačiau neturi maistinės vertės, reikalingos gerai sveikatai, ilgaamžiškumui ir svoriui mesti.


Kur randamos tuščios kalorijos:


  • saldūs gazuoti gėrimai - daug pridėtinio cukraus, tačiau labai mažai arba visai neturi naudingų maistinių medžiagų;

  • saldainiai ir šokoladai - daug cukraus, riebalų, konservantų, tačiau mažai vitaminų, mineralų, skaidulų;

  • bandelės, pyragai, sausainiai, desertai - daug cukraus, riebalų, kalorijų;

  • greitas maistas (fast food) - bulvių traškučiai, gruzdintos bulvytės, mėsainiai ir kiti panašūs produktai turi daug kalorijų, riebalų, cukraus, druskos, konservantų bet mažai naudingų medžiagų;

  • alkoholis ir alkoholiniai kokteiliai - daug kalorijų ir beveik jokios maistinės naudos;


Kodėl pridėtinis cukrus vadinamas tuščiomis kalorijomis?


  • pridėtinis cukrus dažnai vadinamas tuščiomis kalorijomis, nes suteikia energijos (kalorijų) be naudingų ir būtinų maistinių medžiagų;


  • trumpiau sakant, cukrus suteikia tik kalorijas, kurios nėra pakrautos naudingų organizmui medžiagų - "tušti kibirėliai" energijos;


  • pridėtinis cukrus turi tiek pat kalorijų, kiek sudėtiniai angliavandeniai;


  • pavyzdžiui, viename grame cukraus yra vidutiniškai 4 kcal ir viename grame grikių yra 4 kcal, tačiau grikiai priklauso sudėtiniams angliavandeniams, kurie aprūpina organizmą lėta energija, baltymais, skaidulomis, vitaminais ir mineralais, kurie yra būtini gerai sveikatai ir savijautai, o cukrus - tai "tuščias kibirėlis" su greita energija;


  • pridėtinis cukrus priskiriamas paprastiesiems angliavandeniams, kurie greitai absorbuojami į kraują, nes sudarytas tik iš dviejų molekulių: gliukozės ir fruktozės, todėl organizmui beveik nereikia naudoti energijos, kad jį suskaidyti ir pasisavinti;


Kokias sveikatos problemas sukelia tuščios kalorijos:


Energijos trūkumą.

Dėl greito cukraus skaidymo ir pasisavinimo, greitai padidėja gliukozės kiekis kraujyje, kas sukelia greitą energijos pliūpsnį, po kurio seka energijos nuosmukis ir atsiranda nuovargio bei alkio jausmas, kuris sukelia persivalgymus ir užkandžiavimus saldžiu bei riebiu maistu, ko pasekoje numesti ir kontroliuoti svorį bus sunku.


Vitaminų ir mineralų trūkumą.

Kai žmonės vartoja daug saldžių maisto produktų ir gėrimų, jie nebenori valgyti natūralų daug maistinių medžiagų turinčio maisto, pavyzdžiui, vaisių, daržovių, grūdų, liesų baltymų ir sveikų riebalų. Tokia prasta mityba gali sukelti maistinių medžiagų trūkumą ir pabloginti sveikatą.


Vidurių užkietėjimą.

Tuščios kalorijos gali sukelti vidurių užkietėjimą, nes daugelis maisto produktų, kuriuose yra daug tuščių kalorijų, yra labai perdirbti ir beveik neturi skaidulų, kurios yra būtinos sveikam virškinimui. Skaidulos sudaro išmatų masę ir skatina reguliarų žarnyno judėjimą.


Ilgalaikis tuščių kalorijų vartojimas dažnai siejamas su prasta mityba, kas reiškia, kad organizmas negauna pakankamai maistinių medžiagų, reikalingų sveikai žarnyno funkcijai palaikyti. Pavyzdžiui, trūkstant magnio ir kitų mineralų, gali sutrikti žarnyno raumenų funkcija, kas gali sukelti tuštinimosi problemų.


Lėtinių ligų atsiradimą.

Ilgalaikis tuščių kalorijų vartojimas yra susijęs su įvairiomis sveikatos problemomis ir lėtinėmis ligomis: svorio padidėjimas, nutukimas, 2 tipo diabetas, širdies ir kraujagyslių sistemos ligos bei dantų problemos. Situaciją dar labiau pablogina reikalingų maistinių medžiagų trūkumas.

Jei tuščios kalorijos sudaro jūsų mitybos pagrindą, jūs negaunate pakankamai svarbių maistinių medžiagų, reikalingų sveikatai, ilgaamžiškumui ir svorio metimui.

Jei Jūsų tikslas - numesti svorį ir pagerinti sveikatą, atsisakykite ar labai sumažinkite tuščių kalorijų kiekį savo racione:


- gaivieji gėrimai (rinkitės gryna vandenį);

- saldainiai ir saldumynai (rinkitės vaisius, džiovintus vaisius);

- kepiniai ir pyragaičiai (desertus gaminkite namuose ir patys kontroliuokite sunaudojamo cukraus ir riebalų kiekį);


Išvada:

Valgydami maistingą maistą, kuris aprūpina jūsų organizmą būtinais vitaminais, mineralais ir kitomis svarbiomis maistinėmis medžiagomis, galite pagerinti savo sveikatą, numesti ir išlaikyti sveiką kūno svorį bei paiilginti savo gyvenimo trukmę.


www.emityba.lt tikslas - padėti ir parodyti, kad rūpintis savo kūnu nėra kančia, o mėgaujantis procesu galima pasiekti sveiką kūno svorį ir išvengti daugybės lėtinių ligų. Gera ir sveika Mityba - tai nenuobodus, skanus ir naudingas maistas.


Kalorijų skaičiuoklė

bottom of page