Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Sveikos mitybos ir papildų svarba sportuojant

2015-08-25, 14:16 Autorius: Roberta Mišeikienė

Pro-TF-Protein

Dieta – tai žmogaus vartojamo maisto visuma. "Aš esu tai, ką valgau". Sportuojančiam žmogui būtinas subalansuotas ir visavertis maistas, kuris aprūpinana organizmą angliavandeniais, baltymais, riebalais, vitaminais ir mineralais. Mokslininkai sukūrė daug įvairių subalansuotų maisto papildų, kurie padeda sportuojantiems siekti aukštų rezultatų ir greičiau atsistatyti po fizinių krūvių. 

Daugelį metų siūlomos įvairiausios stebuklingos dietos pvz.: monodieta, baltyminė dieta, ketogeninė dieta, mėnulio dieta, Atkinso dieta, Dukano dieta ir t.t., žadamas greitas ir lengvai pasiekiamas rezultatas. 

Nesubalansuotos dietos - tai laikinas efektas svorio mažinimui ar masės auginimui.

Maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų trūkumas ar perteklius žmogaus organizme, išbalansuoja medžiagų apykaitą ir hormonų pusiausvyrą.

4Life Transfer Factor™ PRO-TF™

Po tokių drąstiškų eksperimentų su savo kūnu, daugelio laukia „jo - jo“ efektas ir nusivylimas, o kai kurių ir gydymo įstaigos. Maistinių medžiagų trūkumas ar perteklius - tai sportuojančiojo progreso stabdis. 

Sveika mityba sportuojant - tai energija, ištvermė ir atsistatymas po fizinių krūvių. 

Intensyviai sportuojant ir siekiant rezultato, gauk su maistu reikiamą kiekį kalorijų, baltymų, riebalų ir angliavandenių. 

Sužinok, kiek turi gauti kalorijų, kad kristų svoris: Kalorijų skaičiuoklė 

Kai kurie sportuojantys mano, kad riebalai - tai jų priešai ir vengti riebalų reikia, bet kokia kaina. Drąstiškas riebalų sumažinimas mityboje - tai didžiulė klaida, nes riebalai būtini hormonų sintezei, kurie augina ir apsaugo raumenis nuo katabolizmo (irimo). Kiti teigia, kad galima valgyti daug sveikų riebalų: avokadų, riešutų sviesto, ghi sviesto, riebios žuvies, riešutų ir nepriaugti svorio. Tačiau praktika parodo visai ką kitą. Viena iš priežasčių, kodėl sportuojantieji negali numesti svorio ar išsiryškinti - tai per didelis sveikų riebalų vartojimas! Optimalus riebalų kiekis per parą - 30%. 

Pastaruoju metu norintys sumažinti svorio ar išsiryškinti labai sumažina arba visai atsisako angliavandenių. Dar blogiau, kai atsisakyti angliavandenių siūlo treneris ar mitybos specialistas. Angliavandeniai - tai pagrindinis energijos šaltinis žmogaus organizme! Išsekus angliavandenių atsargoms, išsiskiria kortizolis - streso hormonas, kuris ardo raumenis. Nepamiršk: kuo daugiau raumenų turėsi, tuo daugiau riebalų sudeginsi. Optimalus angliavandenių kiekis per parą - 40 - 50%. 

Norintys padidinti raumenų masę daro pagrindinę klaidą: ženkliai padidina angliavandenių ir riebalų suvartojimą, ko pasekoje priauga daug riebalų. Įsidėmėk: iš angliavandenių ir riebalų raumenų ląstelės nesintetinamos! Jei tavo gyvenimo būdas pasyvus ir treniruotės neintensyvios, turi žinoti tikslų angliavandenių, baltymų ir riebalų kiekį, kurį gali suvalgyti. 

7 dienų mitybos planas raumenų auginimui:  https://www.emityba.lt/dieta-el-knygos

Baltymai - tai maistinė medžiaga, kurios poreikis padidėja sportuojant ar auginant raumenis. Optimalus baltymų kiekis per parą - 20 - 30%.

Intensyviai sportuojantys kartais labai bijo maisto papildų ir teigia, kad tai chemija, kuri kenkia organizmui ir gali pažeisti kepenis. Maisto ir maistinių medžiagų naudingas poveikis pripažįstamas jau senai. Anksčiau žmonės maistines medžiagas gaudavo tik iš maisto produktų, tokių kaip daržovės, vaisiai, žuvis, mėsa, arbata ir kt. Laikui bėgant gamintojai išmoko išgauti tam tikras konkrečias maistines medžiagas iš maisto ir pasiūlyti jas, kaip maisto papildus tablečių, kapsulių ar miltelių pavidalu (Chiba, 2014). Maisto papildas – įprastam racionui papildyti skirtas maisto produktas, kuris yra koncentruotas vienos arba kelių maistinių arba kitų medžiagų, turinčių mitybinį arba fiziologinį poveikį, šaltinis. Vartok patikimų gamintojų ir geros kokybės maisto papildus!

Jei intensyviai sportuoji, maistas ir maisto papildai nulems tavo rezultatą.

 

Įvertinkite šį straipsnį
(6 balsai)

Komentarai

Pro-TF-Protein