• Roberta Mišeikienė

Kiek kartų per dieną valgyti metant svorį

Updated: Apr 24

Daugumai lieknų, sveikų ir nesportuojančių žmonių nėra jokio skirtumo ar paros energijos normą suvartojo per du valgymus, ar per šešis. Dažniausiai - tai pripratimo ir komforto reikalas. Tradiciškai susiklostė taip, kad valgome pusryčius, pietus ir vakarienę. Visai normalu valgyti tris kartus per dieną, tačiau yra žmonių, kurie valgo du kartus per dieną ir jaučiasi puikiai.

Jei tavo tikslas - numesti svorio, reikia laikytis mitybos režimo, kuris reguliuoja insulino išsiskyrimą. Kiekvieną kartą, kai ką nors įsidedi į burną, net nesusimąstai, kokia reakcijų grandinė prasideda organizme!

Visą maistą, patekusį į virškinimo traktą, reikia suskaidyti, įsisavinti, paskirstyti gautą energiją ir pašalinti atliekas.

Energiją, kurią gauni su maistu, paskirsto insulinas. Insulinas išsiskiria kiekvieno valgymo metu ir visiškai nesvarbu ar valgai cukrų ar baltymus. Mažiausiai insulino išsiskiria valgant riebalus. Jei tavo gyvenimo būdas yra pasyvus, valgai per daug ir per dažnai - tai energijos perteklių insulinas transportuos tiesiai į riebalų depo. 

Insulinas – labai svarbus ir reikalingas hormonas!  Tačiau, norint atsikratyti riebalų, reikia ir galima insuliną kontroliuoti.

Atsimink: kai valgai per dažnai (kas dvi valandas) insulino lygis organizme yra aukštas, todėl nėra jokios galimybės pradėti deginti sukauptų riebalų. Insulino lygis pradeda mažėti praėjus dviem valandom po valgio, vadinasi, prasidės riebalų deginimas, kuris truks iki sekančio valgymo. Jei tarp valgių padarysi 3 - 4 valandų tarpą, deginsi riebalus. Tarp vakarienės ir pusryčių daryk 12 valandų pertrauką. 


Jei valgai 6 kartus: riebalų deginimą užkurti sunku.

Jei valgai 5 kartus: po pusryčių, I užkandžio, pietų, II užkandžio daryk 3 val. tarpą.

Jei valgai 4 kartus: po pusryčių, pietų, užkandžio daryk 4 val. tarpą.

Riebalų deginimas - tai ne valgymų skaičius, o tarpai tarp valgymų!

Kas pasikeis, kai pradėsi valgyti kas 3 – 4 valandas:

Padidės ląstelių jautrumas insulinui. Jei po valgio jauti alkį, nuolat persivalgai ir negali atsikratyti riebalų, vadinasi, sumažėjo ląstelių jautrumas insulinui. Kai pradėsi daryti 3 - 4 valandų tarpus tarp valgymų ir 12 valandų pertrauką tarp vakarienės ir pusryčių, pagerės jautrumas insulinui ir sumažės persivalgymo rizika. Sustabdysi riebalų kaupimą.

Organizmas pradės deginti riebalus. Insulino lygis pradeda mažėti praėjus 2 valandoms po valgio. Vadinasi, jei tarpai tarp valgymų bus 3 – 4 valandos, organizmas turės galimybę pradėti deginti riebalų atsargas.

Sustiprės ir atsistatys imuninė sistema. Maisto virškinimą dažnai lydi maisto netoleravimas, alerginės reakcijos ir kiti įvairūs uždegiminiai procesai organizme. Pailgėjus tarpams tarp valgymų, imuninė sistema turės laiko „nusiraminti“ ir atsistatyti.

Teisingai valgydamas ir sportuodamas, riebalų deginimo procesą pailginsi nuo kelių valandų iki kelių parų.


#numestisvorio #riebaludeginimas

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos