• Roberta Mišeikienė

Ką rinktis mažinant svorį: cheat day ar cheat meal day?

Updated: Apr 22

Dar nepradėjai laikytis mitybos plano, nenumetei nė vieno kilogramo, o jau klausi: “Kada bus cheat day”? Tačiau ar cheat day tinka mažinant svorį? O gal geriau rinktis cheat meal day?


Cheat day yra paplitusi sportininkų tarpe. Socialiniuose tinkluose publikuojamos atletiškos išvaizdos sportininkų, dažniausiai kultūristų, nuotraukos, kuriose jie valgo didelius kiekius maisto: picas, hamburgerius, pyragėlius, fri bulvytes su padažais ir t.t.


Cheat day - (lietuviškai: sukčiavimo ar apsivalgymo diena). Ši diena skirta apsivalgymui, todėl nesilaikoma mitybos plano ir valgoma visą dieną, didelėmis porcijomis, dažniausiai, greitą maistą.


Turi suprasti vieną paprastą dalyką: sportininkai prieš varžybas ilgai (apie 3-4 mėnesius) laikosi griežtos, daug baltymų, mažai angliavandenių ir riebalų turinčios dietos, tam kad išryškėtų raumenys, be to, daug sportuoja, o jų kūno riebalų procentas yra mažas.


Per cheat day sportininkai dažniausiai papildo angliavandenių, glikogeno, riebalų atsargas, kurios būtinos sunkioms treniruotėms, bet ne svorio mažinimui!


Nutukusiam žmogui, kuris galbūt niekada gyvenime nėra buvęs sporto salėje, susidaro klaidinga nuomonė, kad, norint turėti atletišką kūną, reikia laikytis mitybos plano ir visiškai normalu, o gal net reikia cheat day. Tačiau cheat day medžiagų apykaitą pagreitina tik sportininkui, bet ne nutukusiam.


Nežiūrėk į kultūristo maisto porcijų dydį, o geriau pažiūrėk į kultūristo raumenis, kurie yra kalorijų deginimo mašina, ir palygink juos su savo raumenimis.

O, be to, kur tavo pilvo presas? Jei jo nesimato, tai ir cheat day dar nenusimato.



Jei nesi profesionalus sportininkas ar sportininkė ir turi sukaupęs nemažą kiekį atsargų, kurių nereikia nei papildyti, nei atstatyti, pagalvok, ar tau reikia cheat day?


Kilogramai, kurių atsikratei per savaitę, grįš atgal ir laukiamas rezultatas nutols. O be rezultato nutols ir motyvacija...


Ką daryti? Į pagalbą ateis - cheat meal day!

(lietuviškai - sukčiavimo ar apgaulės patiekalas)


Jei visą savaitę 100 procentų laikeisi savo mitybos plano ir nesukčiavai, tai gali suvalgyti vieną mėgiamą patiekalą. Pasikartosiu: tik vieną mėgiamą patiekalą, o ne per vieną kartą visus mėgiamus patiekalus!


Cheat meal day taisyklės:


  • Vieną kartą per savaitę gali suvalgyti tik vieną patiekalą ne iš mitybos plano;

  • Tiksliai suplanuok, kada ir kokį patiekalą valgysi;

  • Prieš cheat meal day specialiai nemažink kalorijų, nes persivalgysi!

  • Cheat meal suvalgyk pirmoje dienos pusėje iki 16 val.: vietoj pusryčių arba pietų;

  • Po cheat meal nebevalgyk užkandžio;

  • Tik vienas patiekalas! Draudžiama valgyti tris patiekalus per vieną kartą, pavyzdžiui: burgerį, fri bulvytes ir ledų;

  • Prieš valgymą, išgerk šilto vandens stiklinę (37 C);

  • Cheat meal neužsigerk šaltu vandeniu ar vandeniu su ledukais! Persivalgysi!

  • Valgant negerk saldžių gėrimų ir sulčių! Gausi - kalorijų bombą;

  • Jei jautriai reaguoji į svarstyklių parodymus, po cheat meal day nesisverk dvi dienas;



Prisimink, kad tai cheat meal day, o ne cheat day!


Neužmiršk grįžti prie savo mitybos plano!



Emociniams valgytojams:


  • Per cheat meal day neturi būti jokio kaltės jausmo! Kaltės jausmas veda į psichologinius valgymo sutrikimus: anoreksiją ir bulimiją. Suvalgei pyrago gabalėlį, tai pasidžiauk malonumu! Jokio kaltės jausmo!

  • Jei žinai, kokį maisto produktą suvalgius prarandi savikontrolę ir persivalgai, atsisakyk jo.

  • Jei valgant prarandi savikontrolę ir cheat meal day tampa cheat day, tai geriau jos atsisakyk.



Sužinok, kiek turi suvartoti kalorijų, kad lieknėtum (spausti čia) Valgyk skaniai ir lieknėk be streso su www.emityba.lt Mitybos planas - receptai tik 5 ingredientai!

#cheatday #cheatmeal #emocinisvalgymas #numestisvorio

717 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos