• Arvydas Mišeikis

Jėgos didinimas ar kūno formavimas?

Updated: Apr 24

Jau daugelį metų jėgos sporto atstovai ir kultūristai ginčijasi, kuri sporto šaka naudingesnė. Jėgos sporto atstovai tvirtina, kad kultūrizmas neturi prasmės, nes sportuojant pagal kultūristų treniruočių metodikas nedidėja jėga, o tik pumpuojami raumenys. Tai netiesa! O atėjusio mėgėjiškai sportuoti į sporto klubą žmogaus pagrindinis tikslas tik jėgos didinimas?


Ar gerai, kai vyras ar moteris, gėdijasi savo kūno ir vengia nusirengti prie jūros? Tuo metu jiems visiškai neįdomūs jėgos rezultatai, tuo metu jiems svarbi išvaizda. Jei jūs esate jėgos sporto čempionas ir mažai dėmesio skiriate savo išvaizdai, tai prie jūros galite užsikabinti ant kaklo lentelę su užrašu: „aš čempionas ir galiu pakelti nuo grindų 300 kg sveriančią štangą“.


Kultūristo kūnas kalba pats už save ir jokie užrašai jam nereikalingi. Kaip manote, kurios sporto šakos atstovas sulauks daugiau dėmesio iš praeivių prie jūros?


Fitneso salėse sportuoja milijonai žmonių, todėl verta paminėti profilaktinę fitneso naudą. Tai neginčytina! Kiekvienas turi savo tikslą: vieni stiprina ir formuoja kūną nesivaikant jėgos rekordų, tokių lankytojų dauguma, kiti didina jėgą, treti formuoja kūną ir ruošiasi varžyboms.


Pavartykite puslapius interneto platybėse ir pamatysite, kiek daug žmonių likimų pasikeitė, pradėjus sportuoti fitneso salėje. Nutukę ir ligoti storuliai, fitneso salėje tampa gražių kūnų savininkais ir tuo didžiuojasi. Be to, jie atsikrato daugelio negalavimų, įvairių kompleksų, sukuria šeimą ir siekia karjeros.


Ne paslaptis, kad ieškant darbo žymiai lengviau įsidarbinti žmogui, turinčiam grakščias kūno formas, nei antsvorį turinčiam storuliui. Darbdavys supranta, kad žmogus, kuris atsakingai rūpinasi savo išvaizda ir sveikata, laikosi sveikos gyvensenos taisyklių ir sugeba atsisakyti įvairių pagundų, bus atsakingas ir kitose srityse, bei atneš kompanijai daugiau naudos.


Sportuojantys fitneso salėse atitolina senatvę, nes saikingas fizinis krūvis aktyvina kraujotaką, hormonines sistemas, medžiagų apykaitą ir gerina kaulų bei sanarių būklę. Jie rečiau serga širdies – kraujagyslių ligomis. Po 40 metų raumenys pradeda nykti, o jei žmogus nesportuoja, tai šis procesas dar paspartėja.

Mankšta – pagarbos kūnui išraiška. Nuo minties ir žodžio, per pastangas prie sporto!

Nesuprantamas posakis: „aš tobulinu savo protinius sugebėjimus, o raumenų stiprinimas - tai neišsilavinusių žmonių užsiėmimas“. Gerbiamieji mąstytojai, leiskite paklausti: „ar jūsų smegenys gyvena atskirai nuo kūno? Ar jums nerūpi nugaros skausmai, dėl per silpno raumenų tonuso? Ar jus nevargina antsvoris bei širdies ir kraujagyslių ligos? Todėl pamąstykite dar kartą.


Na, o dabar apie jėgą. Didėjant raumenų apimčiai, didėja jėga bei ištvermė. Žinoma, profesionaliai sportuojančių ir varžyboms besiruošiančių jėgininkų treniruočių metodikos skiriasi nuo kultūristų treniruočių metodikų, nes skiriasi jų tikslai, taip kaip skiriasi maratono ar sprinto bėgikų treniruočių metodikos ir tikslai.

 

Jėgos treniruočių metu greičiau "dėvisi" žmogaus organizmas, sąnariai, patiriamas oksidacinis stresas, nes jėgininkai, sportuojantys ties maksimalaus krūvio riba, yra nuolatinėje streso būsenoje. Pasidomėkite jėgininkų, baigusių savo karjerą, sveikatos būkle.

Fitnesas – tai galingas žmonijos atradimas, nes tik optimalūs fiziniai krūviai padeda žmogui išsaugoti patį brangiausią turtą – sveikatą.


243 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos