• Roberta Mišeikienė

Ar žinai, kodėl svarbu valgyti pietus metant svorį?

Updated: Apr 6

Kai kurios šiuolaikinės dietos ragina atsisakyti pusryčių arba vakarienės, tačiau nė viena nesiūlo atsisakyti pietų. Pietūs valgomi dienos viduryje ir dažniausiai yra pats sočiausias bei kaloringiausias dienos valgis. Nuo pietų porcijos priklausys ar norėsi saldumynų, ar persivalgysi vakare, kokia bus tavo nuotaika.

Visi valgymai, kuriuos valgai per dieną yra vienodai svarbūs: pusryčiai, užkandžiai, pietūs ir vakarienė. Teisingi pietūs gali padėti išspręsti užkandžiavimo saldumynais, persivalgymo bei emocinio valgymo problemas, kurios yra dažniausios priežastys trukdančios sėkmingai numesti svorį. Tačiau, norintys numesti svorį, mažai dėmesio skiria pietums.


Kodėl tokie svarbūs - pietūs?


  • Pietūs aprūpina organizmą energija, kuri bus naudojama likusią dienos dalį.

  • Pietūs labai svarbūs sportuojantiems, nes teisingai subalansuota pietų porcija suteikia energijos popietinei treniruotei.

  • Pietūs sumažina poreikį užkandžiauti antroje dienos pusėje bei užkerta kelią persivalgymui vakare.

  • Trumpa pertrauka darbo metu, kuri skirta pietums, leidžia pailsėti ir padidina darbingumą.


Kartais, norintys numesti svorį, specialiai atsisako pietų ar labai sumažina pietų porciją, nes pasiruošę suvalgyti daugiau maisto vakare. Tokia taktika nepadės numesti svorio, nes kalorijų perteklius, kurį gausi per vakarienę, nukeliaus į riebalų saugyklas. Atsimink, tai viena iš priežasčių, kodėl nekrenta svoris net laikantis dietos.


Tikamiausias laikas pietums - tarp 13 ir 15 val. Pietų laiką kiekvienas pasirenka individualiai pagal užimtumą. Pietūs dažniausiai yra valgomi darbe, todėl pasirinkti gali iš dviejų variantų: valgyti pietus valgykloje arba pasigaminti namuose ir neštis į darbą. Tačiau metant svorį valgyklos maistas netinka, nes negalėsi kontroliuoti porcijos kaloringumo, dydžio, baltymų, riebalų ir angliavandenių kiekio bei pagaminimo būdo. Svoris nekris.

Kokia turi būti pietų porcija:


  • Porcija turi būti nei per maža, nei per didelė ir sudaryti nuo 30 - 40 proc. paros maisto kaloringumo. Jei pietų porcija bus per didelė norėsi miego ir sumažės likusios dienos darbingumas. Jei pietų porcija bus per maža, tai likusią dienos dalį greičiausiai užkandžiausi arba per daug suvalgysi vakare. Norint numesti svorį, reikia teisingai apskaičiuoti pietų porcijos dydį pagal individualius duomenis (Kalorijų skaičiuoklė) ir valgymų skaičių.


  • Subalansuota ir maistinga. Pietų porciją turi sudaryti pilnaverčiai baltymai, riebalai ir angliavandeniai, nesvarbu ar tavo darbas yra fizinis, ar sėdimas. Skirsis tik kalorijų norma ir porcijos dydis. Per pietus valgyk baltymus kartu su angliavandeniais ir daržovėmis – tai sotumo garantas. Pamiršk pasenusį mitą, kad baltymų negalima valgyti kartu su angliavandeniais. Skrandyje niekas nerūgsta ir nepūna, viskas kuo puikiausiai virškinasi. Valgant mėsą ar žuvį tik su daržovėmis sotumo jausmas išlieka tik trumpą laiką, todėl užkandžiausi.


  • Kadangi pietūs yra pagrindinis dienos valgis, jie turi būti ne tik skanūs, bet ir įvairūs. Mitybos planas, kuriame skurdus patiekalų pasirinkimas, labai greitai atsibos ir jo nesilaikysi, todėl nesirink tokio mitybos plano.

Metant svorį, po pietų negalima gerti jokių gėrimų su cukrumi ir kitais priedais (grietinėle, šokoladu, uogiene ir t.t.)!

Kokius maisto produktus pasirinkti:


Baltymai:

  • vištiena ar kalakutiena;

  • liesa kiauliena ar jautiena;

  • žuvis;

  • kiaušiniai;

  • patiekalai su varške ir sūriu;


Riebalai:

  • patiekalui pagaminti: aliejus ar kokosų aliejus;

  • patiekalui pagardinti: riešutai, sėklos, avokadas, aliejus į salotas;


Angliavandeniai sudėtiniai:


  • grikiai, ryžiai, makaronai, perlinės ir kvietinės kruopos, kuskusas, bulvės, batatai (saldi bulvė), bolivinė balanda, duona, lavašas, tortilija;

  • avinžirniai, lęšiai, pupelės (jei nepūčia pilvo);


Produktai suteikiantys skonį patiekalui ir naudojami nedideliais kiekiais: sojos padažas, garstyčių padažas, pomidorų pasta, actas, obuolių actas, balzamiko actas, liesas kokosų pienas, konservuotos žalios ir juodos alyvuogės (sūrime), kaparėliai, džiovinti saulėje pomidorai, savo sultyse konservuoti pomidorai, vaisiai ir džiovinti vaisiai.


Naudok įvairius prieskonius patiekalui pagardinti:


  • įvairius pipirus;

  • imbierą;

  • ciberžolę;

  • papriką;

  • garstyčias;

  • karį;

  • šviežais ir džiovintas prieskonines žoleles ir t.t.


Pasiek ir išlaikyk sveiką kūno svorį visą gyvenimą!

Sužinok, kiek turi suvartoti kalorijų, kad lieknėtum (spausti čia)

Valgyk skaniai ir lieknėk be streso su www.emityba.lt

Mitybos planas - receptai tik 5 ingredientai!


#numestisvorio

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos