top of page

Trys mitybos principai padės numesti svorio

Updated: Dec 16, 2022

Nuolat girdžiu sakant: „pasilaikysiu griežtos dietos, numesiu svorį ir tada jau pradėsiu teisingai valgyti“. Jei metant svorį, nesuformavote teisingų mitybos įpročių tai, greičiausiai, nevalgysite teisingai, nes nežinote, kas tai yra „valgyti teisingai“, todėl svoris grįš atgal ir su kaupu. Tokių istorijų daugybė...

Trys mitybos principai padės numesti svorio

Pasiekite ir išlaikykite sveiką kūno svorį visą gyvenimą! Jei jūsų mitybos planas neformuoja mitybos įpročių, kurių galėsite laikytis visą gyvenimą, atsisakykite tokio mitybos plano! Pagrindiniai mitybos principai, kurie padės sumažinti svorį ir išlaikyti rezultatą visą gyvenimą:


I. Nuosaiki mityba

Tai reiškia, kad maisto turi būti nei per daug, nei per mažai, o tiek, kiek reikia tikslui pasiekti.

Puikiai žinote, kad "iš oro“ svoris neauga, todėl, norint numesti svorį, reikės sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį, kuris apskaičiuojamas individualiai pagal lytį, amžių, svorį, ūgį ir fizinį aktyvumą. Kalorijų skaičių reikia žinoti tam, kad nustatyti maisto porcijos dydį. Jei suvalgysite per mažai, vadinasi, badausite, o jei per daug, svoris nemažės. Porcijos dydis nustatomas ne "iš akies", ne "pagal saują" ir t.t., o skaičiuojant kalorijas ir gramus.


Jums gali atrodyti, kad sverti maisto produktus yra įpareigojantis ir per sudėtingas užsiėmimas, tai nepergyvenkite, sverti maisto produktus užtenka vidutiniškai savaitę, nes po savaitės jau žinosite "iš akies" kaip turi atrodyti jūsų porcija.


Ir viskas, pirmas žingsnis ir pirmas principas: NUOSAIKI MITYBA įgyvendintas!

Sužinokite, kiek turite suvartoti kalorijų, kad numesti svorį: Kalorijų skaičiuoklė


II. Įvairi mityba

Tai reiškia, kad jūsų mitybą turi sudaryti įvairus maistas, nes tik tada mitybos plano galėsite laikytis ne vieną savaitę, o visą gyvenimą.

Kai valgomas įvairus maistas, labiau tikėtina, kad organizmo poreikiai bus patenkinti. Nepulkite laikytis įvairiausių madingų dietų ir nepriimkite radikalių sprendimų, atsisakydami kurių nors maisto produktų ar net visos maisto produktų grupės (pvz., gliuteno, angliavandenių, pieno produktų, mėsos ir t.t.).


Jei neturite sveikatos problemų ir nėra nustatytas konkrečių maisto produktų netoleravimas ar alergija, neskubėkite atsisakyti mėgiamų maisto produktų. Mitybos mados ateina ir išeina, o jų vaikymasis gali padaryti daugiau žalos sveikatai nei naudos. Skurdi mityba, greitai atsibos ir nesuformuos teisingų mitybos įpročių!

Mitybos mados ateina ir išeina, o jų vaikymasis gali padaryti daugiau žalos sveikatai nei naudos.

Pvz., jei pusryčiams valgėte avižų dribsnių košę su uogomis, tai pietums rinkitės grikius su vištiena, o vakarienei tiks menkė su ryžių trapučiais. Daržoves su kiekvienu patiekalu rinkitės skirtingas. Ir viskas, antras žingsnis ir antras principas: ĮVAIRI MITYBA įgyvendintas!


Jei pačiam sunku planuoti savo mitybą ir valgyti įvairų maistą, jums padės siekti tikslo ir mesti svorį be streso: mitybos platforma www.emityba.lt


III. Subalansuota mityba

Tai reiškia, kad organizmas turi gauti pakankamą kiekį maistinių medžiagų: baltymų, riebalų ir angliavandenių.

Bet kurios maistinės medžiagos trūkumas, o ypač ilgalaikis trūkumas, sukelia organizmui stresą, ko pasekoje gali sušlubuoti sveikata. Jei pamenate, dar visai nesenai buvo siūloma valgyti kuo mažiau riebalų, o dabar propaguojamos dietos be angliavandenių. Jei riebalų atsargų žmogui užtenka ilgam, tai angliavandenių - atsargų užteks vidutiniškai 2 paroms.

Angliavandeniu vartojimas

Pasakyk japonui, kad balti ryžiai, tame tarpe ir suši, yra nesveikas produktas, nuo kurių auga kilogramai? Arba italui, kad tradiciniai makaronai ir pica yra patys nesveikiausi patiekalai, nes gaminami iš baltų miltų? Tik lietuviams „specialistai“ įkalė į galvą, kad bulvių valgyti negalima. Problema ne angliavandeniai, o jų kiekis!



Ryžiai, makaronai, miltai - tai sudėtiniai angliavandeniai (krakmolo šaltinis), kurie randami grūdiniuose produktuose bei aprūpina organizmą energija. Nereikia sudėtinių angliavandenių suplakti į vieną krūvą su kita grupe angliavandenių, kurie vadinami paprastieji angliavandeniai (pav.,cukrus). Paprastųjų angliavandenių reikėtų valgyti kuo mažiau ir rečiau.


Galima nekreipti dėmesio, kai bet kas, pasivadinęs "mitybos specialistu" rėkia, kad ryžiai, makaronai, balti miltai ar trapučiai yra paprastieji angliavandeniai ar cukrus, tačiau kai taip teigia specialistas, turintis mitybos krypties išsilavinimą, norisi paklausti, o nuo kada ryžiai, makaronai, balti miltai ar trapučiai yra klasifikuojami kaip paprastieji angliavandeniai ar dar įdomiau, vadinami cukrumi? Matyt, patys sugalvojo ir gąsdina žmones.

Biochemija dar neperrašyta: angliavandeniai - pagrindinis žmogaus energijos šaltinis!

Pačios sunkiausios dietos - tai dietos be angliavandenių, o blogiausia, kad jos neformuoja teisingų mitybos įpročių, todėl pasiektas rezultatas - trumpalaikis.


Metant svorį - nesutrikdykdyke organizmo balanso ir aprūpinkite jį visomis maistinėmis medžiagomis: baltymais, riebalais, angliavandeniais. Norint išvengti pripratimo prie mitybos plano, baltymų, riebalų ir angliavandenių kiekis turėtų svyruoti: vieną dieną suvartok daugiau baltymų, o kitą dieną daugiau angliavandenių ir t.t. Kombinacijų gali būti daugybė.


Ir viskas, trečias žingsnis ir trečias principas SUBALANSUOTA MITYBA įgyvendintas!

Geriausias būdas nustatyti ar suvartojate tinkamą kalorijų skaičių - tai stebėti kūno svorį ir jo pokyčius laikui bėgant!

Išsirinkite ir užsisakykite sveikos mitybos planą: www.emityba.lt

Mitybos platforma - mitybos planai

#numestisvorio #sveikamityba

Recent Posts

See All
bottom of page