• Roberta Mišeikienė

Trys mitybos principai padės numesti svorio

Updated: Apr 24

Nuolat girdžiu sakant: „pasilaikysiu griežtos dietos, numesiu svorį ir tada jau pradėsiu teisingai valgyti“. Jei metant svorį, nesuformavai teisingų mitybos įpročių tai, greičiausiai, nevalgysi teisingai, nes nežinai, kas tai yra „valgyti teisingai“, todėl svoris grįš atgal ir su kaupu. Tokių istorijų daugybė...

Pasiek ir išlaikyk sveiką kūno svorį visą gyvenimą! Jei tavo mitybos planas neformuoja mitybos įpročių, kurių galėsi laikytis visą gyvenimą, atsisakyk tokio plano! Pagrindiniai mitybos principai, kurie padės sumažinti svorį ir išlaikyti rezultatą visą gyvenimą:


I. Nuosaiki mityba

Tai reiškia, kad maisto turi būti nei per daug, nei per mažai, o tiek, kiek reikia tikslui pasiekti.

Puikiai žinai, kad "iš oro“ svoris neauga, todėl, norint numesti svorį, reikės sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį, kuris apskaičiuojamas individualiai pagal lytį, amžių, svorį, ūgį ir fizinį aktyvumą. Kalorijų skaičių reikia žinoti tam, kad nustatyti maisto porcijos dydį. Jei suvalgysi per mažai, vadinasi, badausi, o jei per daug, svoris nemažės. Porcijos dydis nustatomas ne "iš akies", ne "pagal saują" ir t.t., o skaičiuojant kalorijas ir gramus.


Ir viskas, pirmas žingsnis ir pirmas principas: "nuosaiki mityba" įgyvendintas! Belieka nusipirkti maisto svarstykles ir pereiti prie antro principo. Sužinok, kiek turi suvartoti kalorijų, kad numesti svorį: Kalorijų skaičiuoklė



II. Įvairi mityba

Tai reiškia, kad tavo mitybą turi sudaryti įvairus maistas, nes tik tada mitybos plano galėsi laikytis ne vieną savaitę, o visą gyvenimą.

Kai valgomas įvairus maistas, labiau tikėtina, kad organizmo poreikiai bus patenkinti. Nepulk laikytis įvairiausių madingų dietų ir nepriimk radikalių sprendimų, atsisakydamas kurių nors maisto produktų ar net visos maisto produktų grupės (pvz., gliuteno, angliavandenių, pieno produktų, mėsos ir t.t.). Jei neturi sveikatos problemų ir nėra nustatytas konkrečių maisto produktų netoleravimas ar alergija, neskubėk atsisakyti mėgiamų maisto produktų. Mitybos mados ateina ir išeina, o jų vaikymasis gali padaryti daugiau žalos sveikatai nei naudos. Skurdi mityba, greitai atsibos ir nesuformuos teisingų mitybos įpročių!

Tas pats maisto produktas - tik vieną kartą per dieną: aprūpinsi organizmą įvairiomis maistinėmis medžiagomis, sumažinsi alergijų ir maisto netoleravimo riziką.

Pvz., jei pusryčiams valgei kiaušinį su duona, tai pietums rinkis grikius su vištiena, o vakarienei tiks menkė su ryžių trapučiais. Daržoves su kiekvienu patiekalu rinkis skirtingas. Ir viskas, antras žingsnis ir antras principas "įvairi mityba"įgyvendintas!


Jei pačiam sunku planuoti savo mitybą ir valgyti įvairų maistą, tau padės siekti tikslo ir mažinti svorį be streso: mitybos platforma: www.emityba.lt



III. Subalansuota mityba

Tai reiškia, kad organizmas turi gauti pakankamą kiekį maistinių medžiagų: baltymų, riebalų ir angliavandenių.

Bet kurios maistinės medžiagos trūkumas, o ypač ilgalaikis trūkumas, sukelia organizmui stresą, ko pasekoje gali sušlubuoti sveikata. Jei pameni, dar visai nesenai buvo siūloma valgyti kuo mažiau riebalų, o dabar propaguojamos dietos be angliavandenių. Jei riebalų atsargų žmogui užtenka ilgam, tai angliavandenių - atsargų užteks vidutiniškai 2 paroms.


Pasakyk japonui, kad balti ryžiai, tame tarpe ir suši, yra nesveikas produktas, nuo kurių auga kilogramai? Arba italui, kad tradiciniai makaronai ir pica yra patys nesveikiausi patiekalai, nes gaminami iš baltų miltų? Tik lietuviams „specialistai“ įkalė į galvą, kad bulvių valgyti negalima. Problema ne angliavandeniai, o jų kiekis!



Galima nekreipti dėmesio, kai bet kas, pasivadinęs "mitybos specialistu" rėkia, kad ryžiai, makaronai, balti miltai ar trapučiai yra paprastieji angliavandeniai ar cukrus, tačiau kai taip teigia specialistas, turintis mitybos krypties išsilavinimą, norisi paklausti, o nuo kada ryžiai, makaronai, balti miltai ar trapučiai yra klasifikuojami kaip paprastieji angliavandeniai ar dar įdomiau, vadinami cukrumi? Matyt, patys sugalvojo ir gąsdina žmones.

Biochemija dar neperrašyta: angliavandeniai - pagrindinis žmogaus energijos šaltinis!

Pačios sunkiausios dietos - tai dietos be angliavandenių, o blogiausia, kad jos neformuoja teisingų mitybos įpročių, todėl pasiektas rezultatas - trumpalaikis. Tai įrodė ir sportininkai, kurie prieš varžybas meta svorį ir ryškinasi, sumažindami ar nutraukdami angliavandenių vartojimą, o po varžybų, svoris grįžta ir dažnai su kaupu, nors jie turi geležinę valią ir daug sportuoja.


Metant svorį - nesutrikdyk organizmo balanso ir aprūpink jį visomis maistinėmis medžiagomis: baltymais, riebalais, angliavandeniais. Norint išvengti pripratimo prie mitybos plano, baltymų, riebalų ir angliavandenių kiekis turėtų svyruoti: vieną dieną suvartok daugiau baltymų, o kitą dieną daugiau angliavandenių ir t.t. Kombinacijų gali būti daugybė. Ir viskas, trečias žingsnis ir trečias principas "subalansuota mityba" įgyvendintas!


Geriausias būdas nustatyti ar suvartojate tinkamą kalorijų skaičių - tai stebėti kūno svorį ir jo pokyčius laikui bėgant!



#numestisvorio

653 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos