Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Intensyvios treniruotės principai

2015-10-22, 16:51 Autorius: Arvydas Mišeikis

 Treniruotės intensyvumas – tai treniruočių planavimo metodika. Jos esmė palaipsniui keisti ir didinti krūvį, kuris reikalingas sportininko treniruotumui gerinti. Norint padidinti raumenų apimtis, reikia didinti treniruočių intensyvumą. Progresas auginant raumenis galimas tik nuolat dirbant, o tam reikalingas užsispyrimas.

 

Tačiau dar didesnę įtaką raumenų apimčių didinimui turi pagrindiniai intensyvios treniruotės principai:

  • teisingai parinktas svarmenų svoris;
  • tinkamas treniruotės intensyvumas;
  • taisyklinga pratimų atlikimo technika;
  • atsistatymas po treniruotės;
  • subalansuota mityba.

 Jau praėjusio šimtmečio kultūristai, norėdami užsiauginti kuo didesnius raumenis, taikė įvairias, savo sukurtas intensyvumo didinimo metodikas. 

 Štai Arnoldas Švarcnegeris (Arnold Schwarzenegger) sportuodavo 6 dienas per savaitę. Viena jo treniruotė užtrukdavo 2 valandas. Sportininkas atlikdavo po 20 ir daugiau pratimų įvairioms raumenų grupėms per treniruotę. Tai – gigantiškas krūvis. 

Jei Jūs bandysite kopijuoti Arnoldo treniruotės programą, tikėdamiesi tokio pat rezultato, nusivilsite. Arnoldo Švarcnegerio programa skirta tik jam.

 Kitas kultūristas Maikas Mentzeris (Mike Mentzer) 1978 m. sukėlė didžiulį sąmyšį kultūrizmo pasaulyje, tvirtindamas, kad dauguma kultūristų persitreniruoja ir todėl negali padidinti raumenų apimčių. Jo metodika HEAVY DUTY paremta tvirtinimu, kad treniruotės metu reikia išsikrauti visu 100%, tačiau sportuoti ne daugiau kaip 3-4 kartus per savaitę, o treniruotė turi trukti apie 30 min. ir ne daugiau 5 pratimų įvairioms raumenų grupėms per treniruotę.

Vėliau Maikas Mentzeris tvirtino, kad norint progresuoti reikėtų sportuoti dar mažiau.

 Gimęs žmogus atsineša į šį pasaulį savo tėvų ir protėvių dovanotą genetiką, paveldi individualų genetinį kodą, todėl sakyti, kad viena metodika geresnė nei kita, neteisinga. Jei sulygintume Arnoldo ir Maiko nuotraukas, sunku būtų vertinti, kurio raumenynas geresnis. Todėl abiejų kultūristų metodikos savaip yra geros.

Negalima aklai vadovautis žymių kultūristų treniruočių programomis ir tikėtis greit pasiekti jų lygį. Reikia ieškoti savo treniruotės metodikos, kuria vadovaujantis įmanoma pasiekti puikių rezultatų. Siekiant tikslo, reikia turėti pakankamai žinių. Tinkamiausia išeitis – susirasti profesionalų trenerį, kuris patars, kaip išvengti traumų, parinks teisingą krūvį ir padės siekti geidžiamo tikslo.

Plačiau straipsnyje Treniruočių intensivumas

Įvertinkite šį straipsnį
(3 balsai)

Komentarai