Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Aminorūgštys BCAA - kodėl jos naudingos sportuojantiems?

2015-11-18, 19:46 Autorius: Roberta Mišeikienė

BCAA - tai nepakeičiamos, organizme nesintetinamos, šakotos grandinės aminorūštys: Leucinas, Valinas ir izoleucinas. Šios aminorūgštys veikia kartu, papildo viena kitą.

Pagrindinės BCAA funkcijos:

  • energetinė
  • statybinė
  • antikatabolinė 

 35 proc. raumenų yra sudaryti iš BCAA. Kai jūs treniruojatės raumenys sunaudoja energijai net 25 proc. BCAA atsargų. Atsiradus BCAA trūkumui, mūsų kūnas, norėdamas atstatyti balansą, pradeda ardyti raumenis.

Norint išvengti raumenų irimo proceso (katabolizmo), o tuo labiau norint auginti raumenis, reikia atstatyti BCAA atsargas, kurios išsenka treniruotės metu.  

BCAA tai - universalus papildas, kuris augina liesą raumenų masę, didina jėgą ir saugo nuo katabolizmo.

aminorugstys bcaa kodel jos naudingos sportuojantiems vidine

 Sportininkams dažnai iškyla klausimas kas geriau: proteinas ar BCAA?

Šiuolaikiniai proteinai puikiai aprūpina jūsų kūną baltymais ir nedideliu kiekiu BCAA. Tačiau proteinai veikia tada, kai jūs ilsitės, atsistatinėjate po treniruočių, o BCAA veikia treniruotės metu ir iš kart po treniruotės.

Jei suvartosite BCAA prieš treniruotę arba per treniruotę atstatysite BCAA balansą raumenyse ir sustabdysite raumenų irimą. BCAA suvartotos po treniruotės pagreitins atsistatymo procesus ir paskatins raumenų augimą.

Jei sportininkui  nesiseka priaugti raumeninės masės, BCAA reikia vartoti ir ryte atsikėlus, nes katabolinio hormono kortizolio, kuris ardo raumenis, aktyvumas ryte yra didžiausias. BCAA sustabdo kortizolio veikimą.

 Vartodami BCAA prieš arba per treniruotę galėsite atlikti daugiau pakartojimų, lėčiau ateis nuovargis. BCAA, suvartotos prieš treniruotę, suteikia energijos, todėl gali pakeisti energetinius papildus, kurie yra vartojami prieš sportą.

El. knyga: 7 DIENŲ MITYBOS PLANAS RAUMENŲ AUGINIMUI (I ETAPAS) 

Įvertinkite šį straipsnį
(3 balsai)

Komentarai