Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Kodėl verta sportuoti fitneso salėje?

2015-08-28, 10:13 Autorius: Arvydas Mišeikis

Visi atėję sportuoti į fitneso salę, turi savų motyvų. Vieni nori numesti svorio, kiti – priaugti raumenų ir padidinti jėgą, pasiruošti varžyboms ir pan. Tradicinio kultūrizmo tikslas – kūno formavimas, raumenų jėgos ir ištvermės didinimas. Fitneso salėje galima reguliuoti svorį, didinti raumenų jėgą ir ištvermę, gerinti širdies ir kraujagyslių darbą, formuoti gražų kūną.

Keldamas didesnius svorius žmogus didina raumenų jėgą. Kuo didesnė raumenų jėga, tuo didesnį svorį žmogus gali pakelti.

Jei Jūsų tikslas – raumenų ištvermė, reikia mažinti keliamų svarmenų svorį ir didinti pakartojimų skaičių. Didinti raumenų ištvermę ir atsikratyti antsvorio padės treniruotės ratu. Šios treniruotės metu atliekami įvairūs, intensyvūs pratimai po vieną kartą be pertraukų pagal nustatytą tvarką. Tokia treniruotės metodika ratu, tinka ruošiantis fitneso ir kultūrizmo varžyboms.

Tradicinis kultūrizmas ir aerobika yra puikus sveikatinimo derinys. Visos kardio treniruotės gerina širdies ir kraujagyslių, plaučių darbą ir aktyvina deguonies pasisavinimą, o deguonis būtinas raumenų darbui. 

 Šiuolaikiniame informacinių technologijų pasaulyje žmonės vis mažiau juda, daugiau laiko praleidžia prie televizoriaus ir kompiuterio, o mitybos pagrindą sudaro riebus ir saldus maistas. Žmonės tunka ir serga. Kulturizmo ir fitneso salių paskirtis – sveikatinimas. Didėjant raumenų apimtims mažėja riebalų sluoksnis, nes vienas kilogramas raumenų per parą sudegina 40 kcal, o vienas kilogramas riebalų tik 4 kcal. Kuo didesni raumenys, tuo medžiagų apykaita intensyvesnė ir organizmas sunaudoja daugiau energijos.

Mitybos planas metantiems svorį

Mitas, kad raumeningas žmogus yra ne toks lankstus. Sportuojantys žmonės atlieka ne tik raumenų įtempimo, bet ir raumenų ištempimo pratimus. Atliekant tempimo pratimus, raumenų skaidulos ir sausgyslės tampa elastingesnės. Jėgos ir tempimo pratimus turėtų pamėgti vyresnio amžiaus žmonės, nes su amžiumi mažėja hormonų gamyba ir kaulai darosi trapūs, atrofuojasi raumenys (sarkopenija). Jėgos pratimai aprūpina maistinėmis medžiagomis ne tik raumenis, bet ir suaktyvina medžiagų apykaitą kauliniame audinyje. Kilnodami svarmenis fitneso salėje, išvengsite osteoporozės ir raumenų atrofijos. 

Griaučių raumenys atlieka apsauginę funkciją. Jie sušvelnina kompresiją ir padeda išskaidyti energiją tada, kai atliekami monotoniški ir ilgai besikartojantys staigūs judesiai, pvz.: bėgimas ir greiti temperamentingi šokiai su staigiais judesiais.

 Mokslas įrodė, kad svarmenų kilnojimas pagerina depresija sergančių žmonių būklę, nes krūvio metu išsiskiria endorfinai  dar vadinami „laimės hormonais", kurie atsakingi už mūsų nuotaiką. Malšindami skausmą endorfinai sukelia euforiją – tai yra apdovanojimas už  patirtą fizinį raumenų skausmą. Fizinis aktyvumas skatina teigiamas ir slopina neigiamas emocijas (Dadelienė, 2008).

Žmogus kuris sportuoja ir pasiekia užsibrėžtus tikslus, didžiuojasi savimi ir įgyja aplinkinių pagarbą. Jėgos treniruotės aktyvina testosterono išsiskyrimą, šalina nerimą ir didina savivertę. Reguliariai sportuojantys žmonės lėtina senėjimo procesus. Ankstyva senatvė – tai neišnaudotos galimybės ir atsainus požiūris į savo kūną. Daugeliui vyresnio amžiaus žmonių, jėgų atstatymas ir sveikatos pagerinimas reiškia savarankiškumą ir aukštesnę gyvenimo kokybę. Fitnesas neturi amžiaus ribų.  Tai labai platus treniruočių ir pratimų kuriuos galima pritaikyti bet kokio amžiaus ir treniruotumo žmogui spektras.

Individualus mitybos planas

Mitas, kad moterys kilnojančios svarmenis, praranda moteriškumą ir suvyriškėja. Raumenų augimą nulemia vyriškas hormonas testosteronas. Moterys turi labai mažą testosterono kiekį. Pagrindinis moters lytinis hormonas – estrogenas, atsakingas už moteriškumą. Fitneso salėje moterys gali sustangrinti savo kūną, sustiprinti raumenukus ir atsikratyti celiulito.

Įvertinkite šį straipsnį
(5 balsai)

Komentarai