Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Nori numesti svorio? Sužinok, kiek kartų per dieną valgyti

2016-12-04, 12:52 Autorius: Roberta Mišeikienė

Daugumai sveikų ir nesportuojančių žmonių nėra jokio skirtumo ar gavo paros energijos normą per du valgymus, ar per šešis.

Dažniausiai - tai pripratimo ir komforto reikalas. Tradiciškai susiklostė taip, kad valgome pusryčius, pietus ir vakarienę. Visai normalu valgyti tris kartus per dieną. Yra žmonių, kurie valgo du kartus per dieną ir jaučiasi puikiai. Tačiau, norint numesti svorio, reikia laikytis mitybos režimo, kuris reguliuoja insulino išsiskyrimą. Kiekvieną kartą, kai ką nors įsidedi į burną, net nesusimąstai, kokia reakcijų grandinė prasideda organizme!

Visą maistą, patekusį į virškinimo traktą, reikia suskaidyti, įsisavinti, paskirstyti gautą energiją ir pašalinti atliekas

  • Energiją, kurią gauni su maistu, paskirsto insulinas.
  • Insulinas išsiskiria beveik kiekvieno valgymo metu ir visiškai nesvarbu ar valgai cukrų, ar baltymus. Mažiausias kiekis insulino išsiskiria valgant riebalus.
  • Jei tavo gyvenimo būdas pasyvus, valgai per daug ir per dažnai - tai energijos perteklių insulinas transportuos tiesiai į riebalų depo. 

Insulinas – labai svarbus ir reikalingas hormonas!  Tačiau, norint atsikratyti riebalų, reikia ir galima insuliną kontroliuoti. Atsimink: kai valgai dažnai (kas dvi valandas) ir per daug, insulino lygis organizme yra aukštas, todėl nėra jokios galimybės pradėti deginti sukauptų riebalų. Jei po valgio jauti alkį, nuolat persivalgai ir negali atsikratyti riebalų, vadinasi sumažėjo ląstelių jautrumas insulinui. 

Mažinant svorį tarpai tarp valgymų turi būti nuo 3 iki 4 valandų ir visiškai nesvarbu kiek kartų valgysi per dieną, nes tai prikauso nuo to, kelintą valandą keliesi ir kelintą valandą eini miegoti. Jei tavo diena ilga – turėtum valgyti 5 kartus, jei trumpa – 4 kartus. Tarp vakarienės ir pusryčių daryk mažiausiai 6 valandų pertrauką. 

Kas pasikeis, kai pradėsi valgyti kas 3 – 4 valandas:

Padidės ląstelių jautrumas insulinui. Ląstelėms atsiras laiko sunaudoti gautą energiją ir nebereikės gintis nuo insulino. Sumažėjus insulino iygiui, sustos riebalų kaupimas.

Organizmas pradės deginti riebalus. Insulino lygis pradeda mažėti praėjus 2 valandoms po valgio. Vadinasi, jei tarpai tarp valgymų bus 3 – 4 valandos, organizmas turės galimybę pradėti deginti riebalų atsargas.

Sustiprės ir atsistatys imuninė sistema. Maisto virškinimą dažnai lydi maisto netoleravimas ir įvairūs uždegiminiai procesai organizme. Padidėjus tarpams tarp valgymų, imuninė sistema turės laiko „nusiraminti“ ir atsistatyti.

Teisingai valgydamas ir sportuodamas riebalų deginimo procesą pailginsi nuo kelių valandų iki kelių parų.

Sužinok, kiek turi suvartoti kalorijų per dieną, kad kristų svoris: Kalorijų skaičiuoklė svoriui mažinti

 

Įvertinkite šį straipsnį
(7 balsai)

Komentarai