• Arvydas Mišeikis

Raumenų grupės

Updated: Apr 24

Raumuo (lot. musculus) – vienas minkštųjų žmogaus audinių, atsakingas už aktyvų organizmo judėjimą, kūno pozicijos stabilumą ir vidaus organų turinio (kraujo, maisto, išmatų ir kt.) judėjimą. Žmogaus kūną sudaro daugiau nei 600 raumenų. Sportuojantys ir formuojantys savo kūną, turėtų žinoti pagrindines raumenų grupes, raumenų išsidėstymą ir funkcijas bei suprasti judesių biomechaniką.


Dažniausiai, pradėję sportuoti ir formuoti savo kūną sporto salėje, nežino raumenų grupių. Nežinant raumenų grupių, neįmanoma teisingai pasirinkti pratimų ir tikėtis progreso. Nesvarbu, ar auginate raumenis, ar metate svorį turite teisingai sportuoti ir apkrauti proporcingai visas raumenų grupes. Pagrindinės raumenų grupės, kurios dažniausiai treniruojamos sporto salėje:


  • nugara;

  • pečių juosta;

  • krūtinės raumuo;

  • bicepsai ir tricepsai;

  • dilbiai;

  • keturgalvis;

  • dvigalvis ir sėdmenys;

  • pilvo raumenys;

  • blauzdos;


Kiekviena raumenų grupė dar yra skirstoma į smulkesnes raumenų grupes, kurios taip pat svarbios formuojant kūną. Nuo jūsų tikslo priklauso treniruotės programa:


Nugara:

plotis: platieji nugaros raumenys;

dydis: vidurinieji nugaros raumenys, nugaros tiesiamieji raumenys;

Skaityti daugiau: Nugaros raumenų pratimai


Pečių juosta (deltiniai raumenys):

dydis, reljefas: priekinis deltinis raumuo, vidurinysis deltinis raumuo, užpakalinis deltinis raumuo, trapeciniai raumenys;

Skaityti daugiau: Deltinių (pečių) raumenų pratimai


Krūtinė:

dydis, reljefas: didysis ir mažasis raumuo, priekinis dantytasis raumuo, tarpšonkauliniai raumenys;

Skaityti daugiau: Krūtinės raumenų pratimai


Bicepsas (dvigalvis žasto raumuo):

dydis: vidinė ir išorinė galvos;

Skaityti daugiau: Pratimai bicepsui


Tricepsas (trigalvis žasto raumuo):

dydis, reljefas: visų trijų tricepso galvučių išvystymas;

Skaityti daugiau: Pratimai trigalviui žasto raumeniui (tricepsui)


Dilbiai:

dydis, reljefas: išorinė ir vidinė dalys;


Keturgalvis kojų raumuo:

dydis, reljefas: visų keturių galvų išvystymas;

Skaityti daugiau: Pratimai keturgalviui kojų raumeniui


Dvigalvis kojų raumuo:

dydis, reljefas: užpakalinių šlaunies raumenų išvystymas;

Skaityti daugiau: Pratimai dvigalviui kojų raumeniui


Pilvo presas:

dydis, reljefas: tiesūs pilvo preso raumenys, įstrižiniai pilvo preso raumenys;

Skaityti daugiau: Pratimai pilvo presui


Blauzdos:

dydis: išorinė, vidinė galvos, plekšninis raumuo;

Skaityti daugiau: Kaip treniruoti blauzdos raumenis (pratimai blauzdoms)


Kiekvienai atskirai raumenų grupei yra daugybė pratimų. Didėjant treniruotumui ir didinant treniruočių intensyvumą, reikėtų naudoti vis sudėtingesnius pratimus visoms raumenų grupėms apkrauti.



#raumenugrupes

967 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos