• Roberta Mišeikienė

Mitybos istorija nr.2 (apie nėštumą, svorį ir kantrybę)

Updated: Nov 4

Šiandien susitikimas su Živile (vardas pakeistas) ir nauja mitybos istorija. Dar nepradėjus pokalbio, Živilė pravirksta... Žodis po žodžio, ji pradeda pasakoti savo istoriją ir užsimezga nuoširdus pokalbis. Paaiškėja, kad prieš ištekant, Živilė buvo liekna mergina (59 kg), tačiau, kaip ji pati sako, šeimyninis gyvenimas ir du nėštumai pakeitė visą jos kūną. Po kiekvieno gimdymo svoris kilo į viršų ir pasiekė 115 kg.

Giliai širdyje Živilė buvo nepatenkinta savo svoriu, tačiau niekaip nerasdavo laiko sau, vis sakydama: „suspėsiu“, „vėliau“, „ai, ir tokia vyrui patinku“. Paskutinis lašas, kuris paskatino imtis pokyčių, buvo mažojo sūnaus, kuris jau lankė darželį, klausimas: „mamyte, kodėl tu kitokia negu kitos mamos?“...

Praverkusi visą naktį, Živilė svorį pradėjo mesti pati: valgė salotų lapus, virtą vištos krūtinėlę ir daug bėgiojo. Per mėnesį numetė 10 kg ir "stop" - svorio kritimas visiškai sustojo, prasidėjo neumaldomas saldumynų noras ir persivalgymo priepuoliai. Živilė nusprendė, kad laikas ieškoti specialisto pagalbos. Be to, labai atsibodo toks neįvairus ir neskanus maistas.

Živilė: ūgis 167 cm, amžius 29 metai, svoris 105 kg;

KMI (kūno masės indeksas) – 37,65 antro laipsnio nutukimas / didelė lėtinių susirgimų rizika. Lėtiniai susirgimai tai – širdies ir kraujagyslių ligos (padidėjęs kraujospūdis, infarktas, insultas), cukrinis diabetas II tipo, vėžys, kaulų ir sąnarių ligos ir t.t.

Išsiaiškiname Živilės mitybos įpročius. Iki pokyčių pradžios Živilės porcijos buvo „vyriškos“, t.y. porcijos dydis buvo toks pat kaip ir vyro, nors jos fizinis aktyvumas - žemas. Moteris mėgo gaminti, tačiau gamindavo riebiai: kulšelės, šonkauliukai, sviestas, grietinė, grietinėlė, padažai... Živilė neskaitydavo maisto produktų etikečių, todėl pirkinių krepšelyje atsidurdavo pvz., faršas 40 proc. riebumo. Be to, saldumynai buvo valgomi kasdien ir ne po vieną kartą. Živilė nesilaikė jokio režimo, nuolat užkandžiavo saldumynais, o pagrindinis valgymas – vakare.

Kaip jau minėjau, Živilė svorį pradėjo mesti pati: nutraukė sudėtinių angliavandenių vartojimą: valgė tik daržoves su virta vištos krūtinėle. Iš pradžių svoris krito greitai, nes ji suvartodavo tik apie 700 kcal, bet po mėnesio sustojo ir nė iš vietos... Prasidėjo organizmo adaptacija.

Po mitybos konsultacijos, Živilė pradėjo laikytis mitybos plano ir sportuoti sporto salėje. Per pirmą mėnesį nukrito 3 kg, tačiau moteris buvo nepatenkinta, nes jai atrodė, kad svoris krenta per lėtai, juo labiau, kad pačiai pavyko numesti 10 kg.

Živilei paaiškinau, kad svoris per pirmą mėnesį krenta labiausiai, juo labiau jei nėra angliavandenių ir per mažai suvartojama kalorijų, o vėliau stabilizuojasi. Jei kiekvieną mėnesį nukristų po 10 kg, žmogaus kūnas subliukštų kaip pripūčiamas kamuolys. Organizmas turi adaptuotis prie kiekvieno numesto kilogramo!


Atsisakius ar trūkstant mityboje sudėtinių angliavandenių, prasideda saldumynų troškimas ir persivalgymo epizodai.


Sumažinus kalorijų kiekį mažiau nei 1200 kcal ir atsisakius angliavandenių, sutrinka organizmo homeostazė (vidinės terpės pastovumas), organizmas patiria didelį stresą! Streso būsenoje svarstyklių parodymai gali stovėti vietoje, tačiau apimtys mažėti. Su šiuo reiškiniu dažniausiai susiduria kantrybės neturinčios moterys ir vyrai. Todėl nusiraminame ir dirbame toliau!

Norint, kad svoris kristų tolygiai, reikia kiek įmanoma mažinti stresą ir išlaikyti pusiausvyrą!

Živilė numetė apie 30 kg. Ji sužydėjo, pirko ir puošėsi naujais rūbais! Sėkmės tau Živile! Viskas tavo rankose, tik truputį kantrybės ir tu viską pasieksi...

P.s.

Moterys – Jūs esate moterys, todėl (gal kai kam juokingai nuskambės) porcijos dydis ir kalorijų kiekis turi būti moteriškas. Žinoma, jei norite išlaikyti sveiką kūno svorį.

Svorio metimas – tai rimtas žingsnis, todėl prieš pradedant kažką daryti su kūnu, kreipkitės į specialistą ir išvenkite rimtų klaidų. Nesirinkite tokio mitybos plano, kurio negalėsite laikytis visą gyvenimą!

Mielos moterys, užsibrėžkite realų tikslą. Visiškai nesvarbu kiek svorio norite numesti, svarbu turėti realius etapus tikslui pasiekti, ypač jei reikia numesti daug svorio.

Ir atsiminkite, ne per vieną dieną svoris užaugo, ne per vieną dieną nukris.

Pirmas etapas. Sustabdyti svorio augimą (dažniausiai pasiekiama per savaitę).


Antras etapas. Numesti svorį. Realu, kad per savaitę nukristų nuo 200 iki 400 g, o per mėnesį nuo 2 iki 5 kg. Jei svoris didelis, per pirmą mėnesį gali nukristi ir daugiau.


Trečias etapas. Kai pasieksite sveiką kūno svorį, užfiksuokite rezultatą, tai reiškia, kad pasiektą svorį reikia išlaikyti du metus.


Ketvirtas etapas. Išlaikykite sveiką kūno svorį visą gyvenimą!


Apsišarvuokite kantrybe: bet kokia sėkmė, ypač metant svorį, pasiekiama paprastais, monotoniškais, kartais nuobodžiais, bet KASDIENIAIS veiksmais!

#mitybosistorija

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos