• Roberta Mišeikienė

Mitybos dienoraštis parodo mitybos klaidas, kurios trukdo numesti svorį

Updated: Apr 6

Dažnai tenka girdėti sakant, kad „aš valgau sveikai ir teisingai, tik kažkodėl svoris nekrenta ar net auga, nemažėja celiulitas ar nematau veidrodyje trokštamo rezultato". Išvada viena: jei neturi rezultato, vadinasi, nei sveikai, nei teisingai tu nevalgai.


Ar pagalvojai, kad tavo mitybą įvertinti gali tik specialistas, turintis reikalingą išsilavinimą? Kartais užtenka atrasti vienintelę klaidą, kuri neleidžia pasiekti rezultato. Pradėk nuo mitybos dienoraščio, nes – tai tikslus tavo mitybos atspindys, žinoma, jei nemeluosi pats sau. Ką sužinosi:


· kada, ką, kiek valgei, gėrei ir su kuo derinai;

· ateisi į konsultaciją pas mitybos specialistą ar gydytoją jau surinkęs informaciją apie savo mitybą;

· galėsi sulyginti mitybą prieš pakeitimus ir po pakeitimų.


Mitybos dienoraštis atskleidžia dažniausias tipiškas mitybos klaidas, kurios neleidžia numesti svorį:


Nesilaikai mitybos režimo. Valgai per dažnai ar nuolat užkandžiauji arba visą dieną nerandi laiko pavalgyti, o prisivalgai ar persivalgai vakare, prieš miegą. Mūsų virškinimo sistema dirba ritmiškai, todėl geriausiai valgyti tuo pačiu laiku. Jei dėl įvairiausių priežasčių negali pavalgyti tuo pačiu laiku, tai tarpus tarp valgymų turėtum išlaikyti: jie turi būti nei per trumpi, nei per ilgi. Po pagrindinių valgymų turėtų praeiti 3 - 4 val., tarp vakarienės ir pusryčių - 12 val.


Negamini maisto namuose. Jei nerandi laiko maisto gaminimui, vadinasi negali kontroliuoti naudojamų ingredientų ir suvartojamų kalorijų kiekio. Tai kaip kontroliuosi savo svorį? Ar "valgykla" kontroliuos tavo svorį? Jei taupai laiką ir renkiesi: dešreles, virtas dešras, žuvų pirštelius, rūkytus ir sūdytus gaminius, koldūnus ir t.t., kurie savo sudėtyje turi įvairiausių dirbtinių priedų, pridėtinio krakmolo, paslėptų riebalų, druskos, cukraus ir t.t., tai ir svorio nesumažinsi, ir sveikatos nepagerinsi. Nori numesti svorį, gamink maistą pats, susidėk į indelius ir neškis į darbą.


Valgai per mažai angliavandenių. Šiuolaikinė mada - visi lieknėja „ant baltymų“, o dar blogiau "ant riebalų", be angliavandenių. Įdomiausia, kad ne visiems toks lieknėjimas yra veiksmingas, o kartais net žalingas, ypač moterims. Košės, duona, bulvės – tai mineralai, vitaminai, ląsteliena. Valgant angliavandenius nedidelėmis porcijomis kelis kartus per dieną organizmas aprūpinamas energija ir suteikiamas sotumo jausmas. Sotumas - tai būtina sąlyga mažinant svorį. Jei mityboje trūksta sudėtinių agliavandenių, dažniausiai užkandžiaujama saldumynais.


Valgai per daug pieno produktų. Pieno produktai yra svarbi mitybos dalis, tačiau jei jų suvalgysi per daug (varškės, sūrio, pieno...) svoris ne tik nemažės, o gali ir padidėti. Be to, juose yra gausu kalcio ir riebalų, kurie gali trikdyti geležies ir cinko pasisavinimą, o tai ypač svarbu turintiems anemiją. Pieno produktų reikėtų suvartoti 1-2 porcijas per dieną. Pvz., (moteriai) 200 ml kefyro, ar jogurto, ar pasukų (be jokių priedų) ir varškės (100 g) ar sūrio (30 g).


Tavo mityboje per daug baltymų. Per mažai baltymų yra blogai ir per daug baltymų nėra gerai. Norintys sulieknėti dažnai stengiasi suvalgyti kuo daugiau baltymų. Tačiau, dėl per didelio baltymų kiekio, nukenčia oda (atsiranda bėrimų), vyksta puvimo procesai žarnyne, užkietėja viduriai, per daug apkraunamos kepenys ir inkstai. Padidėja alergijų ir maisto netoleravimo rizika. Jei vartoji daug baltymų, o angliavandenių trūksta, gali sutrikti miegas, atsistatymas po treniruočių, nusilpti imunitetas.


Neužmiršk, kad baltymai, kaip ir angliavandeniai, turi 4 kcal, kurias reikia skaičiuoti. Jei nesilaikysi paprastos taisyklės: "suvalgei daugiau kcal, nei išnaudojai" svorio nesumažinsi, o priaugsi.


Rinkis įvairių baltymų šaltinius, kuriuos suvartok ne per vieną valgymą, o per keletą valgymų. Šiuo metu didėja ankštinių populiarumas, nes tai geras augalinių baltymų šaltinis. Tačiau ankštiniai – tai sunkiai virškinamas augalinių baltymų šaltinis, todėl nereikėtų jų derinti su mėsa.


Mitybos planas svoriui mažinti - receptai tik 5 ingredientai!

Valgyk skaniai ir lieknėk be streso su www.emityba.lt


#mitybosdienorastis #numestisvorio

265 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos