Kodėl tinsta akys?

Ne vieną kankina klausimas: "kodėl po nakties, būna patinusios akys ar veidas". Patinimai veido srityje gali signalizuoti apie alergija, geležies trūkumą, šalutinį vaistų poveikį, neteisingą mitybą, virškinimo sutrikimus ir t.t.

Daugelis, pamatę patinusius vokus ar paakius bei paburkusį veidą, pradeda ieškoti įvairiausių ligų, atlieka brangius tyrimus ar skuba pas gydytojus. Žinoma, tyrimai ir gydytojų konsultacijos reikalingi, tačiau, neužmirškite atkreipti dėmesį į savo mitybą, o ypač į vakarienę.


Paskutinis dienos valgymas, vakarienė, gali padėti sumažinti patinimus arba, kaip tik juos sukelti. Dažniausiai pasitaikančios priežastys, kurios sukelia veido ir akių patinimus:



Vakarienę valgote per vėlai. Vakarienę valgykite iki 19 val., po vakarienės neužkandžiaukite. "Neužkandžiauti" - reiškia nieko nevalgyti po 19 val. Neapkraukite virškinimo sistemos, leiskite pailsėti. Organizmas tik padėkos: ryte, džiaugsitės plokščiu pilvuku.




Vakarienei suvalgote per didelį kiekį maisto, net ir sveiko. Vadinasi, Jums reikia susireguliuoti porcijos dydį. Per didelės maisto porcijos - tai viena iš priežasčių, kodėl nekrenta svoris.


Savo porcijos dydį sužinokite užsisakę individualų mitybos planą: www.emityba.lt





Vakarienei valgote perdirbtus ilgo saugojimo produktus, kuriuose daug druskos: sūdyta, rūkyta, vytinta mėsa ar žuvis. Vakarienę gaminkite patys!








Vakarienei valgote greitą maistą, kuriame daug druskos, cukraus ir riebalų, pav., čipsai, burgeriai, picos, sūdyti riešutai, daug sūrio ir t.t. Vakarienę gaminkite patys!







Vakarienei renkatės produktus, kurie pučia pilvą, pav., raugintus kopūstus, pupeles ar kitus ankštinius. Produktus, kurie sukelia pilvo pūtimą, valgykite per pietus, be to, sumažinkite jų kiekį arba valgykite rečiau, nesvarbu, kad tai gali būti labai naudingi produktai.





Vakarienei valgote daug vaisių ar daug žalių daržovių. Vaisiai ir daržovės – tai geras pasirinkimas, tačiau, jei atsikeliate užtinusiomis akimis, vakarienei vaisių ypač rūgščių, nereikėtų valgyti, o daržoves valgykite termiškai apdorotas, pav., ruoštas garuose, nes žalios daržovės, ypač turinčios grubios ląstelienos (kopūstas) ar eterinių aliejų (svogūnas, česnakas) gali sukelti pilvo putimą.




Po 19 val. geriate daug skysčių, pav., vandens, arbatų, gazuotų gėrimų, nors ir be cukraus. Jei norisi vakare arbatos, žinoma, kad galima išgerti, tačiau, ne du ar tris puodelius po 300 ml. Didžiąją dalį skysčių ir vandens išgerkite pirmoje dienos pusėje.

Per vakarienę sumažinkite druskos kiekį, nevalgykite maisto, kuriame daug cukraus ir riebalų. Netroškins.

Vakare geriate alkoholinius gėrimus, tame tarpe ir gazuotus. Užtinimas garantuotas. Alkoholio, ypač metant svorį, reikia atsisakyti arba vartoti labai retai.

Žmogaus egzistenciją galima suskirstyti į tris pagrindinius laikotarpius:


I. Organizmo augimas ir vystymasis (nuo 0 iki 20 metų).

II. Pastovioji fazė (nuo 20 iki 40 metų, dauginimąsis).

III. Laipsniškas natūralus organizmo silpnėjimas (vidutiniškai nuo 40 metų).

(Dadelienė, 2008)


Jei Jums virš 40 metų, nebereikia nei augti, nei daugintis, belieka prižiūrėti ir stiprinti savo kūną, nes jame dar teks gyventi vidutiniškai apie 40 metų.

Stiprina organizmą: kokybiškas maistas, fizinis aktyvumas, geras miegas ir pozityvios mintys.

Metant svorį, reikia žinoti savo porcijos dydį. Užsisakę mitybos planą, tiksliai žinosite, kokio dydžio turi būti Jūsų porcija, be to galite pasirinkti mitybos planą pagal valgymo tipą:


Mitybos planas: "Valgau viską"

Mitybos planas: "Vegetaras"

Mitybos planas: "Be pieno produktų"

Mitybos planas: "Be gliuteno"

Mitybos planas: "Be pieno produktų ir be gliuteno"

Mitybos planas: "Detox"

Mitybos planas: "Šeimai"



Recent Posts

See All