Kodėl nekrenta svoris?

Updated: Feb 9

Jei rimtai ketinate numesti kelis ar daugiau kilogramų, tai įgyvendinkite savo ketinimus. Tačiau jokių stebuklų nesitikėkite ir nepulkite į kraštutinumus: sėkmę lemia pakeistas požiūris į mitybą ir gyvenimo būdą, o ne trumpalaikės dietos, po kurių kilogramai grįžta atgal taip pat greitai kaip ir nukrito.

Kai su maistu ir gėrimais gaunate daugiau kalorijų nei išnaudojate, organizmas perteklių kaupia riebalų pavidalu. Ar žinote, kad:


KALORIJAS LENGVIAU SUMAŽINTI, NEI DEGINTI

Kalorija – tai energijos vienetas, o termodinamikos dėsnis sako: jei suvartojate daugiau kalorijų, nei reikia organizmo funkcijoms ir veiklai palaikyti, tuomet priaugate svorio, o jei suvartojate mažiau – svoris mažėja. Neviršykite savo kalorijų, nereiks nieko mesti. Paprasta ir aišku!


METANT SVORĮ, MITYBA SVARBIAU NEI SPORTAS

Jei kasdien prakaituojate sporto salėje, o vėliau suvalgote dvigubą vakarienę ir dar užkandžiaujate visą vakarą, tai sporto poveikis svorio metimui, nulinis. Senai žinoma, kad mityba – sudaro 70 proc. sėkmės metant svorį.


Mankšta ir sportas skatina medžiagų apykaitą, degina kalorijas ir puikiai tinka bendrai sveikatai, tačiau neturi stebuklingos galios kovojant su antsvoriu ir nutukimu. Nubėgę porą kilometrų, sudeginsite apie 200 kcal, o sportuojantys neretai save apdovanoja torto gabalėliu, kurio kaloražas gali būti ženkliai didesnis nei sudegintų kalorijų kiekis. Todėl nereikia stebėtis, kad sportuojant nekrenta svoris.


Be to, sportas didina apetitą – nes sudegintos kalorijos signalizuoja organizmui, kad reikia pasipildyti.


NEVERSKITE SAVĘS, BET ĮTIKINKITE

Į svorio metimą žiūrėkite kaip į apgalvotą ir nuoširdų norą keistis ir sveikiau gyventi. Nesiremkite nuostata, kad tikslas pasiekiamas tik per didelius vargus ir kančią.


Kuriant naują požiūrį į mitybą, svarbu žinoti, kad persivalgymas yra mūsų genuose. Jis susiformavo per milijonus evoliucijos metų, todėl reikia suprasti, kad kalorijų kaupimas – tai natūralus procesas. Tačiau nieko nėra neįmanomo: protas, valia ir charakteris padės susidoroti su pagundomis, jei tikrai norite keistis.


Be to, polinkį persivalgyti dar labiau padidina į pelną orientuota ekonominė sistema, kuri primeta vartotojams žemos kokybės, neretai pigius maisto produktus su cukrumi, riebalais, skonio stiprikliais ir konservantais. Kažkas krauna kapitalą, o jūs kilogramus.


NETEISINGI MITYBOS ĮPROČIAI TRUKDO MESTI SVORĮ

Išanalizuokite savo maisto racioną ir režimą. Kodėl Jūs valgote per daug? Pavyzdžiui, įprotis valgyti desertus po pietų ar vakarienės, labiai greitai augina papildomus kilogramus. Už praleistus pusryčius, atsigriebsite vakare ir t.t.


MAISTAS – TAI ENERGIJOS ŠALTINIS

Norint numalšinti alkį, užtenka nedidelių porcijų. Maistas reikalingas organizmo funkcijoms ir darniai veiklai palaikyti. Persivalgymas ar emocinis valgymas dažnai kyla iš nuobodulio ir nieko neveikimo. Baigę valgyti, nelįskite į išmanųjį telefoną ar televizorių, o pakilę nuo stalo, išplaukite indus, pasivaikščiokite, paskambinkite draugui ir pabendraukite. Sportuokite.


Metant svorį, reikia žinoti savo porcijos dydį. Užsisakę mitybos planą, tiksliai žinosite, kokio dydžio turi būti Jūsų porcija, be to galite pasirinkti mitybos planą pagal valgymo tipą:

Mitybos planas: "Valgau viską"

Mitybos planas: "Vegetaras"

Mitybos planas: "Be pieno produktų"

Mitybos planas: "Be gliuteno"

Mitybos planas: "Be pieno produktų ir be gliuteno"

Mitybos planas: "Detox"

Mitybos planas: "Šeimai"

Valgykite, kad gyventi, o ne gyvenkite, kad valgyti!

Recent Posts

See All