• Roberta Mišeikienė

Kaip nepriaugti svorio per šventes

Šventės yra šventės, jas reikia švęsti, tačiau jos neturi asocijuotis su galimybe persivalgyti. Toks mąstymas rodo, kad tavo kasdieninė mityba yra monotoniška ir kankinanti. Nežadėk sau po švenčių „sėsti ant griežtos dietos“, nes toks požiūris visiškai sumažins kontrolę prie stalo, todėl greičiausiai eilinį kartą persivalgysi, o kai pamatysi svarstyklių parodymus gali dingti motyvacija ką nors keisti.

Švenčių ir balių mūsų gyvenime netrūksta: gimtadieniai, vakarėliai, Velykos, Kalėdos, Nauji Metai, o kur dar atostogos su "viskas įskaičiuota"! Gali pasirodyti, kad esant tokiam užimtam kalendoriui, svorio numesti neįmanoma. Atsimink, viskas tavo rankose, reikia tik panorėti ir kažką daryti, nes niekas kitas už tave svorio nenumes. Kiekvienam baliui ruošiesi: perki naują suknelę ar daraisi šukuoseną. Fasadas paruoštas, o vidus? Tai yra, kaip ruoši organizmą baliui? Niekaip?


Baliams reikia ruoštis iš anksto, tačiau nesugalvok badauti, laikytis griežtos dietos ar daryti iškrovos dienas. Tai trumpalaikis rezultatas ir po švenčių svoris grįš atgal.

Keisk savo požiūrį į kasdieninę mitybą: nepersivalgyk, valgyk įvairų ir subalansuotą maistą.

Sužinok, kiek turi suvartoti kalorijų, kad kristų svoris KALORIJŲ SKAIČIUOKLĖ


Teisingai maitinantis, net per savaitę galima sumažinti pilvo apimtis keliais centimetrais. Po baliaus nusiteik maitintis, vadovaujantis sveikos mitybos principais, o ne pulti prie iškrovos dienų. Laikykis išbandytų taisyklių, kurios padės nepriaugti svorio per šventes.


Prieš einant į svečius valgyk taip, kaip valgai įprastą dieną, tik apskaičiuok laiką, kad nuo paskutinio valgymo iki sėdant prie stalo būtų praėjusios 3-4 valandos. Gali suvalgyti lengvesnius pietus.


Rinkis. Sėdant prie šventinio stalo atsmink, kad tu nesi alkanas ar nusibadavęs. Apžvelk stalą ir išsirink ką valgysi. Nors per šventes galima sau leisti viską ir daug, geriau nesirink patiekalų, kuriuos valgai kasdien ar dažnai. Juk šventės! Ant stalo tikrai rasi įdomių ir skanių valgių.


Ragauk! Įsidėk į lėkštę įvairių patiekalų po šaukštą ir ragauk. Šios taisyklės laikosi manekenės, todėl jos ir lieknos. Ragauk ir nudžiugink šeimininkę, kuri taip stengėsi!

Laikykis vieno karto taisyklės. Ragauk patiekalą tik vieną kartą ir neprašyk pakartoti. Jei kažko nespėjai paragauti, paprašyk išsinešimui.


Kontroliuok porcijos dydį. Dažniausiai per balių patiekiamas vienas karštas patiekalas. Tačiau tiek vyrams, tiek moterims porcijos dydis yra vienodas. Išeitis: prašyk, kad tau įdėtų pusę porcijos, pav., vieną cepeliną ar balandėlį. Jei negalima sumažinti porcijos (pvz., didelis kepsnys), tai mėsą ar žuvį valgyk be garnyro, gausi mažiau kalorijų. Užmiršk padažus.


Tik vanduo! Jokių sulčių, girų, saldžių gazuotų ir pan. Tai papildomos kalorijos ir papildomi kilogramai.


Balius yra balius, tai greičiausiai bus alkoholio. Venk alkoholinių gėrimų ir kokteilių su cukrumi. Tai blogiausia, ką gali pasirinkti, nes gėrimų su cukrumi išgersi daugiau, vadinasi, gausi daug cukraus ir kalorijų, ko pasekoje papildomi kilogramai garantuoti.


Jei vartoji alkoholį, tai valgyk kuo liesesnį maistą. Alkoholis ir riebus maistas - nesuderinami, nes nukenčia kasos ir kepenų darbas. Sutrinka riebalų skaidymas ir baltymų sintezė. Riebalai keliauja į riebalų atsargas. Dvi - tris dienas skysčių susikaupimas ir ištinimas garantuotas. Žinoma, ir papildomi kilogramai.


Ką daryti su desertais? Ragauk ir neprašyk pakartoti! Desertas dažniausiai pateikiamas baliaus pabaigoje, todėl, jei jauti, kad vaišių per daug, paprašyk desertą išsinešimui.


Primenu taisykles:


  • nevalgyti tris-keturias valadas prieš sėdant prie stalo;

  • ragauk;

  • vieno karto taisyklė;

  • kontroliuok porcijos dydį;

  • jokių gaiviųjų gėrimų su cukrumi, tik vanduo;

  • negerk alkoholio su cukrumi;

  • riebus maistas ir alkoholis - nesuderinami;

Atsimink, jei kasdien laikaisi sveikos mitybos principų: nepersivalgai, valgai įvairų ir subalansuotą maistą, tai per vieną vakarą priaugti riebalų neįmanoma.

O šventes reikia švęsti!


Valgyk skaniai ir lieknėk be streso su www.emityba.lt

Individualus mitybos planas. Subalansuotas. Įvairus. Suskaičiuotas.

1000 receptų. Receptai - tik 5 ingredientai.


#numestisvorio #sveikamityba #mitybosprincipai

115 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos