• Roberta Mišeikienė

Celiulitas

Celiulitą, turi daugelis moterų, tačiau skiriasi jų požiūris į celiulitą. Dalis moterų visiškai nekreipia dėmesio į „apelsino žievelę“, o kitos, visais įmanomais, būdais stengiasi jo atsikratyti. Nėra vienos veiksmingos priemonės, kuri padėtų kovoti su celiulitu, todėl, norint jo atsikratyti, reikės derinti dietą, sportą ir įvairias kūno procedūras. Be to, teks atsisakyti žalingų įpročių.

Celiulitas dažnai įvardinamas tik kaip dermatologinė problema, kuri daugumai moterų gadina nuotaiką ir sukelia psichologinį diskomfortą. Nors celiulitas nesukelia pavojaus gyvybei, tačiau tokie celiulito simptomai, kaip tempimas, skausmo pojūtis, skysčių susilaikimas - tai rimta problema, kuri įtakoja moters gyvenimo kokybę. Be to, moterims, turinčioms pažengusį celiulitą, padidėja rizika susirgti giliųjų venų tromboze ir jungiamojo audinio uždegimu.


Kaip formuojasi celiulitas. Poodinių riebalų ląsteles galima palyginti su bičių koriu. Kai jos prisipildo riebalų ir užsikemša, susidaro kietos riebalų sankaupos. Pablogėja riebalinio audinio kraujotaka, aprūpinimas deguonimi, o svarbiausia, sulėtėja riebalinio audinio skaidymas ir šalinimas. Kaupiasi skysčiai ir atsiranda patinimai. Formuojasi celiulitas!


Priežastys. Neabejojama, kad netinkamas gyvenimo būdas pagreitina celiulito atsiradimą.


  • Kuo didesnis riebalų procentas organizme, tuo didesnė celiulito atsiradimo tikimybė. Antsvoris ir nutukimas - tai tiesus kelias į celiulitą.

  • Per didelis perdirbtų maisto produktų, kuriuose gausu riebalų, druskos, cukraus ir konservantų vartojimas, didina ne tik antsvorį ir nutukimą, bet ir celiulitą. Lieknos moterys taip pat neišvengia celiulito, jei renkasi perdirbtus maisto produktus.

  • Fizinio aktyvumo stoka (sėdimas darbas ir pasyvus laisvalaikis) ne tik pagreitina celiulito atsiradimą, bet ir padidina celiulito sunkumą, nes susilpnėja kraujagyslių tonusas, sulėtėja vietinė kraujotaka ir limfotaka, sutrinka riebalinio audinio skaidymas ir šalinimas. Užsilaiko skysčiai, ypač apatinėje kūno dalyje.

  • Reguliarus alkoholio vartojimas stabdo riebalų deginimą bei stimuliuoja riebalų kaupimąsi. Saldūs alkoholiniai gėrimai - tai didžiausi celiulito draugai!

  • Rūkymas padidina laisvųjų radikalų kiekį organizme, bei sukelia mažųjų kraujagyslių spazmą, ko pasekoje sutrinka mikrocirkuliacija audiniuose, tame tarpe ir riebaliniame audinyje.

  • Deja, celiulito atsiradimą gali nulemti genetika. Jei močiutė ir mama turėjo celiulitą, tai ateinančių kartų moterys greičiausiai taip pat jo neišvengs. Tačiau, žinant savo genetiką ir pastebėjus pirmuosius celiulito požymius, galima sėkmingai jo išvengti.


Celiulitas gali atsirasti bet kuriame amžiaus tarpsnyje: paauglystėje, nėštumo ar menopauzės metu.


Remiantis statistika, apie 15 proc. paauglių ir jaunų moterų turi celiulitą, kurio atsiradimą gali įtakoti „hormonų audros“. Per keletą mėnesių probleminės kūno vietos gali pasidengti „apelsino žievele“, tačiau per keletą mėnesių gali ir pranykti, nes paauglių ir jaunų moterų celiulitas dažniausiai pasireiškia tik vandens susikaupimu ar patinimu. Tačiau, jei viskas nurašoma „hormonų audroms“, nekreipiamas dėmesys į mitybą, fizinį aktyvumą ir žalingus įpročius, kurie taip pat gali turėti įtakos celiulito atsiradimui, celiulitas gali pasilikti ilgam ir iš I stadijos peraugti į IV stadiją.


Celiulito stadijos:


Pirma stadija.

Nežymios riebalų sankaupos ant sėdmenų, vidinėje kojų pusėje ar juosmens. Atsiranda nežymūs pabrinkimai (ar tinimas), tačiau celiulitas dar beveik nematomas. Oda dar gana lygi.


Antra stadija.

Riebalinis sluoksnis didėja ir pradeda tempti odą. Braukiant per odą išryškėja nelygumai. Sulėtėja vietinė veninė kraujotaka ir limfotaka. Venos nebepajėgia pašalinti skysčių pertekliaus. Paspaudus lieka duobutės. Pakinta odos jautrumas ir elastingumas.


Trečia stadija.

Formuojasi kieti riebaliniai mikromazgeliai ir odos paviršius tampa panašus į "apelsino žievelę", kuri matoma plika akimi.


Ketvirta stadija.

Odos paviršiuje matomi įvairaus dydžio kieti guzeliai ir mazgeliai, kurie jaučiami liečiant, be to gali būti skausmingi. Oda negraži ir neelastinga. Pakinta odos temperatūra.


Kuo anksčiau pastebėsi celiulitą, tuo lengviau jo atsikratysi!



Sumažinti ar visiškai atsikratyti I ir II stadijos celiulito, gali padėti dieta, sportas ir žalingų įpročių atsisakymas, tačiau, III ir IV stadijos celiulitui pašalinti prireiks ir pagalbinių priemonių, tokių kaip masažas.


Dieta. Pagrindiniai mitybos principai, kurie gali padėti atsikratyti celiulito, nesiskiria nuo sveikos mitybos principų:

  • Nepersivalgyk ir nebadauk! Maisto reikia suvalgyti nei per daug, nei per mažai. Vadinasi, turi žinoti kiek reikia suvartoti kalorijų: KALORIJŲ SKAIČIUOKLĖ

  • Valgyk subalansuotą ir įvairų maistą, kuris aprūpins organizmą statybinėmis medžiagomis, ląsteliena, vitaminais ir mineralais. Tai būtina gerai medžiagų apykaitai!

  • Nesivaikyk madingų ir trumpalaikių "kaprizo" dietų, o formuok ilgalaikius ir teisingus mitybos įpročius!

  • Laikykis auksinės taisyklės: visada pirmenybę teik neperdirbtiems ar minimaliai perdirbtiems maisto produktams daugiau (čia).

Sveika mityba - pagrindinis celiulito priešas!



Sportas. Reguliarus judėjimas gerina kraujotaką, limfos tekėjimą, aprūpina organizmo ląsteles deguonimi ir padeda pašalinti šalutinius medžiagų apykaitos produktus bei toksinus. Aktyvinama medžiagų apykaita ir deginami riebalai. Norint atsikratyti celiulito, geriausiai derinti 3 rūšių treniruotes:


Kardio treniruotės: vaikščiojimas, plaukimas, bėgimas, aerobika, šokiai, važiavimas dviračiu ir t.t.


Jėgos treniruotės: treniruokliai, hanteliai, štanga. Jėgos pratimai formuoja kūną, gerina kraujotaką, limfos tekėjimą ir medžiagų apykaitą, bei palaiko raumenų tonusą.


Specialūs pratimai: pilvo presui, tempimo ir kvėpavimo pratimai, joga ir t.t.


Sporto salėje: derink kardio, jėgos ir specialias treniruotes!



Kūno procedūros. Jei celiulitas yra pažengęs, sveikos mitybos ir sporto nepakaks. Į pagalbą ateis įvairūs masažai: rankomis ar specialiais prietaisais.


Efektyviausios procedūros - limfodrenažinis arba anticeliulitinis masažas. Tačiau reikia suprasti, kad norint efektyvaus ir ilgalaikio rezultato, vienos masažo procedūros neužteks. Limfodrenažinis ar anticeliulitinis masažas turėtų būti atliekamas 10 ir daugiau kartų. Masažo rūšį ir trukmę gali nustatyti tik specialistas, įvertinęs esamą celiulito stadiją. Pasiekus rezultatą, turėtų būti atliekamas palaikomasis masažas.


Masažas - tai ne tik poveikis išvaizdai, bet ir neabejotina nauda sveikatai!



Jei nori sužinoti torto skonį, nebūtina suvalgyti visą tortą...

#celiulitas

100 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos