KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos

  • Roberta Mišeikienė

Ar tinka iškrovos diena svoriui mažinti?

Jei sugalvojai padaryti iškrovos dieną vieną kartą per mėnesį ar dar rečiau, tai didelio naudingo poveikio organizmui nesitikėk. Tačiau, jei iškrovos dieną darysi sąmoningai, mažiausiai vieną kartą per savaitę, teigiamą efektą organizmui pajusi jau po dviejų mėnesių, žinoma, jei po iškrovos dienos laikysies sveikos mitybos rekomendacijų.


Per iškrovos dieną galima netekti nuo 0.5 kg iki 1.5 kg svorio. Tačiau, turi suprasti, kad tai yra laikinas svorio netekimas, kuris, greičiausiai, grįš jau sekančią dieną, jei ne visas, tai pusė tikrai. Jei nori ilgalaikio rezultato, atsimink, iškrovos diena - tik viena diena per savaitę, o per kitas savaitės dienas mityba turi būti: nuosaiki, subalansuota ir įvairi.


Iškrovos diena gali padėti išjudinti svorį iš "mirties taško", kai svorio kritimas sustoja, pagerinti žarnyno peristaltiką ir pašalinti skysčių perteklių. Iškrovos diena netinka emociniams valgytojams.


Iškrovos diena labiau tiks, dirbatiems sėdimą darbą, o "cheat day" - fiziškai aktyviems.

Jei nori, kad iškrovos diena būtų efektyvi ir veiksminga, turi tinkamai pasiruošti:


Pirma

Atsimink, kai iškrovos diena daroma tada, kai persivalgei per "cheat day" ar gerai „pabaliavojai“, tai - ne iškrovos diena, o organizmo pusiausvyros (homeostazės) atstatymas, nes visi virškinimo organai dirbo didžiuliu pajėgumu. Prieš ir po iškrovos dienos negalima persivalgyti, nes pasiektas efektas bus lygus nuliui, tai reiškia, kad jokio svorio nesumažinsi.


Antra

Iškrovos diena daroma vieną kartą per savaitę. Kokią savaitės dieną pasirinkti – turi nuspręsti pats. Dviejų iškrovos dienų daryti per savaitę, o juo labiau paeiliui – negalima, nes tai yra per didelis stresas organizmui, kuris dažniausiai iššauks persivalgymą.


Trečia

Iškrovos diena – tai diena, skirta atsipalaidavimui, todėl neturi būti didelio fizinio ar psichinio krūvio, kurie galėtų sukelti stresą. Stresas neleis kotroliuoti apetitą. Per iškrovos dieną venk kontakto su "virtuve, maisto gaminimu ir gundančiais gaminamo maisto kvapais". Atsimink: tu gamini tik sau!


Ketvirta

Prieš iškrovos dieną reikia pasikonsultuoti su mitybos specialistu ar gydytoju, ypač jei turi sveikatos sutrikimų: virškinimo problemų, lėtinių ligų ar vartoji vaistus, nes per iškrovos dieną gali paaštrėti jau turimos sveikatos problemos.


Iškrovos diena – tai tavo diena, todėl maistą šeimai pagamink iš vakaro! Per šią dieną nepriiminėk svečių!

Iškrovos dienos tasyklės:


  1. suvartojamų kalorijų skaičius iki 1000 kcal;

  2. mažinant svorį netinka iškrovos dienos tik su vandeniu ar tik su arbata, nes nekontroliuojamas alkis!

  3. rinkis tokius produktus, kuriuos gerai toleruoji ir kurie patinka, nes tik tada ši diena praeis lengvai ir be streso;

  4. per visą dieną valgomas vienas ar keli maisto produktai (ne daugiau 3 skirtingų maisto produktų);

  5. gerk vandenį;

  6. nevartok: alkoholio, cukraus, druskos, padažų, nes sužadinsi apetitą ir neišlaikys šios dienos;

  7. tarpai tarp valgymų ir porcijų dydžiai turi būti vienodi: apie 3 valandos;


Iškrovos diena - tik vieną kartą per savaitę! Išbandytos ir patikrintos iškrovos dienos:


Kefyro iškrovos diena:

l.5 litro kefyro 2.5% r. Porcija: 300 ml per 5 kartus. Netinka tiems, kas jaučia sotumą tik kramtydamas! Todėl, jei pasirinks kefyrą iškrovos dienai, greičiausiai neišlaikys.


Pasukų – varškės iškrovos diena:

0.8 l pasukų 0.3 % r. (be priedų) + 400 g liesos varškės (ne rūgščios). Tinka pagardinti žolelėmis. Suvartoti per 4 kartus: 100 g varškės + 200 g pasukų; arba per 5 kartus: 80 g varškės + 160 g pasukų.


Varškę gali pasidaryti pats.


Receptas: supilk 1.0 l pieno į puodą ir kaitink, kol pienas užvirs. Užvirus pienui, supilk 1.0 l pasukų ir maišydamas vėl užvirk. Kai viskas sušoks į varškės dribsnius, sumažink ugnį ir dar pavirk vieną minutę nuolat maišydamas, nusunk per marlę. Ir viskas, turi savo varškę!


Varškės iškrovos diena :

600 g liesos varškės + žolelės.

Suvalgyti: per 4 kartus (porcija 150 g); arba per 5 kartus (porcija 120 g).


Grikių iškrovos diena:

240 g grikių + 480 g vandens + žalumynai.

Grikius užplikyk vakare. Jei nemėgsti užplikytų grikių, galima juos išvirti nurodytame kiekyje vandens. Druskos, cukraus ir riebalų vartoti negalima. Visą kiekį suvalgyti per 4 ar 5 kartus. Soti diena!


Obuolių iškrovos diena:

1.5 kg šviežių prinokusių obuolių. Mažinant svorį labiau tiktų valgyti obuolius, keptus orkaitėje, nes švieži obuoliai daugeliui skatina apetitą. Suvalgyti per 5 kartus, porcija - 300 g. Atsimink, obuolių iškrovos diena tinka ne visiems.


Šviežių daržovių iškrovos diena:

1.5 kg šviežių daržovių be druskos ir riebalų (daržoves rinktis pagal sezoną). Suvalgyti daržoves per 5 kartus, porcija 300 g. Daržovės: šv.kopūstas, morka, agurkas. Stenkis gerai sukramtyti.


Mėsos iškrovos diena:

400 g virtos liesos mėsos (tinka vištiena, kalakutiena, kiauliena, jautiena) + 0.8 g šviežių daržovių. Suvalgyti: per 5 kartus, porcija - 80 g mėsos + 160 g daržovių; arba per 4 kartus, porcija: 100 g mėsos + 200 daržovių. Daržovės: šv.kopūstas, agurkas.


Žuvies iškrovos diena:

400 g virtos žuvies + 0.8 g šviežių daržovių. Suvalgyti: per 5 kartus, porcija: 80 g žuvies + 160 g daržovių; arba per 4 kartus, porcija: 100 g žuvies + 200 daržovių. Daržovės: šv.kopūstas, agurkas.


Kiekviena gyva kūno ląstelė - sudaryta iš maisto, kurį valgai, jei valgai šlamštą, tavo kūnas bus sudarytas iš šlamšto. Po iškrovos dienos - jokio šlamšto!


Sužinok, kiek turi suvartoti kalorijų, kad lieknėtum (spausti čia)


Valgyk skaniai ir lieknėk be streso su www.emityba.lt


#iskrovosdiena #mitybosplanas #sveikamityba

74 views