• Roberta Mišeikienė

Ar galima valgyti bananus metant svorį?

Updated: Apr 27

Bananas – tai vaisius, kuris ne tik paįvairina mitybą, bet ir aprūpina organizmą vitaminais, mikroelementais, ląsteliena, sumažina alkį, o svarbiausia, tai natūralus ir skanus produktas.


Nuolat kalama į galvą, kad bananai yra kaloringi, turi daug cukraus, aukštą glikeminį indeksą ir netinka valgyti metant svorį. Vienas bananas sveriantis 100 g turi mažiau kalorijų nei vištos krūtinėlė, o jame esantis cukrus yra natūralus, o ne pridėtinis. Banananų glikeminis indeksas (GI) - svyruoja nuo 42 (žemo) iki 62 (vidutinio) ir priklauso nuo prinokimo laipsnio: kuo labiau prinokęs, tuo aukštesnis glikemijos indeksas.


Dar keisčiau skamba pasiūlymas, metant svorį rinktis žalius ar pusžalius, tai yra neprinokusius bananus, nes jie turi mažiau cukraus. Tačiau neprinokę bananai netinka sergantiems skrandžio ir dvylikapirštės opalige, gastritu, kolitu ar kitomis virškinimo trakto ligomis, be to, dažniau sukelia alergiją. Todėl, prieš renkantis žalius ar pusžalius bananus, reikėtų atsižvelgti į virškinimo sistemos ypatumus.


Bananai - tai geras energijos šaltinis, nes juose yra sacharozės, fruktozės, gliukozės ir krakmolo, bei vitaminų ir mineralų. Vidutinio dydžio bananas sveria apie 100 g ir turi: 97 kcal, 1.2 g baltymų; 0.3 g riebalų; 23.1 g angliavandenių; 2.1 g ląstelienos.


Maistinė bananų vertė keičiasi priklausomai nuo prinokimo. Kuo labiau bananas prinokęs, tuo mažiau krakmolo ir daugiau cukraus. Pernokę bananai gali pūsti vidurius ir sukelti pilvo skausmą. Metant svorį galima suvalgyti vieną ar du bananus per dieną.


Metant svorį rinkis bananus prinokusius, bet be juodų taškelių. Bananus su juodais taškeliais naudok gaminant desertus.


Bananų nauda metant svorį:


Bananuose esantys B grupės vitaminai (B1, B2, B6), vitaminai C ir PP suteikia organizmui energijos ir padidina darbingumą.


Bananai aprūpina organizmą gliukoze, pagerina galvos smegenų ir nervinių ląstelių darbą. Be to, jie yra saldūs, todėl gali būti geras pasirinkimas priklausomiems nuo saldumynų. Vietoj pyragų ir saldainių, geriau rinktis natūralų produktą - bananą. Kai bananas valgomas su baltymais, pav., jogurtu ar varške, sulėtinamas insulino išsiskyrimas ir ilgiau išlieka sotumo jausmas, o tai svarbu metant svorį.


Bananai pagerina nuotaiką ir miego kokybę. Aminorūgštis triptofanas, kuri yra bananuose verčiama į laimės hormoną serotoniną. Manoma, kad bananai padeda sumažinti depresijos simptomus. Kuo geresnė nuotaika, tuo geriau kontroliuojamos emocijos, sumažėja emocinis valgymas ir persivalgymas. O svarbiausia, krenta svoris.


Bananuose esantis kalis reikalingas geram širdies ir inkstų darbui. Ne paslaptis, kad metantys svorį dažnai turi padidėjusį kraujo spaudimą ar skundžiasi skysčių susilaikymu. Kalis reguliuoja širdies ir inkstų darbą bei padeda pašalinti susikaupusius skysčius.

Bananuose esantis magnis sumažina raumenų mėšlungį, atpalaiduoja raumenis ir pagerina miego kokybę. Miegas - vaidina svarbų vaidmenį metant svorį. Jis padeda kontroliuoti apetitą ir sumažina persivalgymo riziką. Trūkstant miego, padidėja angliavandenių, o ypač saldumynų poreikis.


Bananai virškinami lėčiau, nei kiti vaisiai, todėl ilgiau suteikia energijos ir sotumo. O tai svarbu metant svorį. Jei nespėjai pavalgyti prieš treniruotę, suvalgyk bananą. Jei sportuoji ryte, bananą galima valgyti su sudėtiniais angliavandeniais, pvz., koše, tortilija, ar baltymais, pav., varške ar jogurtu.


Bananai - tai prebiotikai, kurie yra maistas gerosioms bakterijoms. Metant svorį pasikeičia mityba, todėl gali atsirasti vidurių užkietėjimas. Bananai gali padėti išvengti vidurių užkietėjimo, nes ląsteliena, esanti bananuose, švelniai valo žarnyną, padeda pašalinti toksinus ir pagerinti peristaltiką.


Išbandyk kokteilį: bananas, arbatinis šaukštelis chia ar linų sėmenų sėklų ir pasukos. Skanaus!


Be to, bananą galima pasiimti į darbą, į treniruotę, į kelionę. Užtenka tik nusilupti ir suvalgyti!


Kiek, kada ir su kuo valgyti bananus:

  • metant svorį vienas ar du bananai per dieną;

  • bananą valgyk pirmoje dienos pusėje (iki 18 val.);

  • bananas tinka pusryčiams su sudėtiniais angliavandeniais ar baltymais;

  • bananas tinka užkandžiui;

  • tinka derinti su pieno produktais: varške, jogurtu, kefyru, pasukomis;

  • galima derinti su riešutais ar riešutų sviestu;

  • tinka įvairiems kokteiliams.


Bananai dėl saldaus skonio, dažnai naudojami vietoj pridėtinio cukraus gaminant įvairius desertus: pyragus, sausainius, blynus ir t.t.



#bananas #numestisvorio #emocinisvalgymas

1,060 views

KONTAKTAI

 +370 655 07454

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 UAB Sveikatinimo Akademija. Visos teisės saugomos