Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Naujokai fitneso salėje

2015-08-25, 15:04 Autorius: Arvydas Mišeikis

Daugelį metų dirbdamas treneriu fitneso salėje mačiau kiek daug klaidų daro žmonės sportuodami. Tikriausiai ir Jūs sportuodami salėje esate pastebėję ne vieną jaunuolį kuris užsidėjęs ant štangos didžiulį svorį bando jį įveikti viso kūno raumenų pagalba, nesuprasdamas kuri raumenų grupė apkraunama.  Tokius „sportininkus” aš vadinu krovikais, nors ir šis apibūdinimas ne visai tikslus, nes krovikai žino galutinį rezultatą - tai piniginis atlygis už perkrautą tonažą.

Jaunuoliai netaisyklingai atlikdami pratimą ir kilnodami svarmenis, gauna atlygį – traumą. Jiems sudėtinga suvokti, kad fitnesas ir kūno tobulinimas - tai ne pakeltų kilogramų suma, o taisyklingai suplanuota treniruočių programa, kuri turi būti sudaroma kiekvienam sportininkui individualiai pagal treniruotumo lygį. Norint susidaryti tinkamą treniruočių programą reikia išmanyti biomechaniką bei fiziologiją. Siekiant progreso labai svarbu nepersitreniruoti, nes persitreniravimas sustabdo progresą. 

Treneri, nebeprogresuoju nors svorius didinu. Ką daryti? - tai dažniausiai treneriui užduodamas klausimas.

Tenka aiškinti jaunuoliams, kad norint progresuoti, reikia išmanyti treniruočių intensyvumo metodikas ir sugebėti jas pritaikyti. Treneris sudarydamas asmeninę treniruočių programą atsižvelgia į kiekvieno žmogaus treniruotumo lygį, ištvermę, kūno kompoziciją, gyvenimo būdą ir medžiagų apykaitą.  Kopijuoti sporto programas iš interneto ir tikėtis gero rezultato - naivu. Jūs turite vieną kūną ir vieną gyvenimą. Dėl netaisyklingai atliekamų pratimų, galite patirti traumą kuri jus persekios visą gyvenimą, galbūt net nebegalėsite sportuoti.  Pagalvokite ar verta rizikuoti savo sveikata. Pradėję sportuoti pagal individualią, taisyklingai sudarytą treniruočių programą, rezultatus pamatysite jau po kelių mėnesių. Norint turėti gražų ir raumeningą kūną, būtinas mitybos planas. Net 70% sėkmės formuojant kūną, priklauso nuo mitybos. Susiraskite specialistą turintį reikiamą išsilavinimą, gerai išmanantį medžiagų apykaitos procesus, taip išsaugosite sveikatą ir pasieksite norimą tikslą.

SUPERKOMPENSACIJA – laipsniškas treniruotumo didėjimas.

Treniruotumas didėja  tik subalansavus fizinį krūvį su atsistatymu. Pastebėsite kaip keičiasi kūnas ir atsiranda pasitikėjimas savimi. Atsirandęs savikontrolės ir disciplinos įprotis padės ne tik sporto salėje, bet ir kasdieniame gyvenime. Jūs suprasite, kad galite konstruoti ne tik savo kūną, bet ir savo gyvenimą. Daugelis žymių žmonių, aktorių, verslininkų sportuoja ir sėkmingai realizuoja save gyvenime. Tiek sporte, tiek versle, reikalinga disciplina, suplanuoti veiksmai ir užsispyrimas kurie padės Jums siekti maksimalaus rezultato.

Rinkdamiesi trenerį pasidomėkite kiek metų jis sportuoja, ar jis buvęs sportininkas, kokių laimėjimų pasiekęs ir kiek sportininkų paruošęs varžyboms.

Su treneriu Jūs:

  • išmoksite taisyklingos pratimų atlikimo technikos;
  • išvengsite traumų;
  • padidinsite jėgą ir ištvermę;
  • išsiaiškinsite kokios treniruotės metodikos tinkamos Jums pagal užsibrėžtus tikslus; 
  • sužinosite kokie pratimai tinka mėgėjams, kokie profesionalams;
  • suprasite, kad per didelis jūsų entuziazmas trukdo pasiekti maksimalių raumenų apimčių;
  • Išmoksite taisyklingai maitintis;
  • pasirinksite tinkamus maisto papildus.
Įvertinkite šį straipsnį
(3 balsai)

Komentarai