Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Kuriuo paros metu sportuoti?

2016-01-04, 08:50 Autorius: Arvydas Mišeikis

 Šis klausimas dažnai užduodamas treneriui fitneso salėje. Vienareikšmio atsakymo nėra, tai individualus kiekvieno žmogaus pasirinkimas, kurį dažniausiai lemia bioritmas ir savijauta.

Kūne viską – kiekvieną reakciją, hormonus valdo vidinis laikrodis.

Timas Quinnellis - Kembridžo miego laboratorijos gydytojas

 Jo teigimu, būtent vidinis laikrodis vienus žmones daro vyturiais, kitus – pelėdomis. Vyturio tipo žmonės anksti gulasi ir anksti keliasi. Tokio tipo žmonėms gal geriau ir sportuoti ryte. Pelėdos tipo žmonės negali užmigti anksti atsigulę, bet ryte juos prižadinti taip pat nelengva, juk visavertiškam poilsiui reikia 8 valandų miego.

 Šiuolaikiniai tyrimai rodo, kad miegas – aktyvus procesas, kurio metu stiprinama atmintis, kraujas pripildomas hormonų, stiprėja imuninė sistema. Todėl jis labai svarbus mūsų kasdienei veiklai, visaverčiam darbui, imuninės sistemos būklei. Taigi, visavertis miegas sveikatai ne mažiau svarbus nei taisyklinga mityba ir judėjimas.

 Dažnas šiuolaikinis žmogus skundžiasi nemiga. Fiziologijos vadovėlis nemigos priežastį aiškina kaip pagumbrio ir kankorėžinės liaukos sutrikimą. Pagumbrio branduoliai kartu su kankorėžinės (epiphysis) liaukos hormonu melatoninu ir su juo susijusia nervinio impulso perdavimo medžiaga serotoninu reguliuoja vegetacinę nervų sistemą. Šios medžiagos dalyvauja pereinant nuo dienos jaudinimo prie nakties meto mieguistumo, o po to ir miego. Jos veikia endogeninius ritmus, kuriuos papildo egzogeniniai ritmai, priklausantys nuo aplinkos (dienos šviesa, nakties tamsa, aplinkos temperatūra).

Miego ritmą sutrikdo miego trūkumas, darbas naktinėje pamainoje, pastovi šviesa ar tamsa ir laiko juostų kirtimas.

(Milašius K. Sporto fiziologija. – V., 2005)

 Tam, kad išsiaiškintumėte Jums tinkamiausią paros laiką sportui, reikalingas eksperimentas. Reikėtų kaitalioti sportui skirtą laiką, tokiu būdu išsiaiškinsite, kada geriausia sportuoti Jums. Yra sporto salių, kurios pradeda darbą 6 val. ryto – toks yra klientų pageidavimas, vadinasi, yra žmonių, kuriems toks laikas tinkamas sportui. Daugeliui patinka pasportuoti prieš darbą, jų manymu, sportas padeda atsibusti ir jaustis darbe žvalesniems.

Žinoma, neapsieinama be vidinio disciplinuotumo, juk sėkmingi žmonės planuoja savo užimtumą, todėl jie ir yra sėkmingi, juk sėkmę kuriame patys. Norint sunkiai dirbti, reikia gerai jaustis ir nesirgti. Jau seniai ne naujiena, kad sportas – tai sveikatos ir geros savijautos šaltinis.

Tie, kurie neranda laiko kasdien mankštintis, turės rasti laiko kasdien gydytis.

R. Šarma

 Žinoma, visur ir visada reikalinga pusiausvyra. Profesionaliai sportuojantys ir siekiantys maksimalių rezultatų su sveikatinimu neturi nieko bendro.

 Nusiteikimas lavinti tik kūną, atmetant mintį ir dvasią – žemina žmogų. Susikaupimas lavinti tik protą ir mintį – kenkia ištvermei ir stiprumui. Visada ir visur reikia išlaikyti darną tarp fizinių, protinių ir dvasinių pratimų.

(Sokratas, graikų filosofas, 469-399 pr. m. e.)

Įvertinkite šį straipsnį
(1 balsas)

Komentarai