Susisiekite su mumis: | +370 655 07454

Ketogeninė dieta gali sukelti II tipo diabetą

2018-05-22, 07:04 Autorius: Roberta Mišeikienė

Ketogeninė dieta - tai dieta su dideliu kiekiu riebalų (70%-75%), optimaliu kiekiu baltymų (20%) ir labai mažu kiekiu angliavandenių (5%-10%). Valgant labai mažai angliavandenių (apie 20 g per parą), po dviejų parų, gliukozės atsargos organizme išsenka. Energijai pradedami naudoti riebalai. Kepenyse riebalai verčiami į ketonus, kurie tampa gliukozės alternatyva. Kai kurie mitybos specialistai siūlo ketogeninę dietą svoriui mažinti.

Ellenbroek ir kt. (2014) tyrė ketogeninės dietos poveikį pelėms. Tyrimas parodė, kad trumpalaikė ketogeninė dieta turi teigiamą poveikį svorio mažinimui, tačiau sukelia gliukozės netoleravimą ir sumažina ląstelių jautrumą insulinui. Ilgalaikė ketogeninė dieta svorį sumažina tik dietos pradžioje, vėliau svoris stabilizuojasi ir gali net pakilti. Ketogeninė dieta trukusi 4 - 6 savaites padidino žiurkėms visceralinių riebalų kiekį ir sumažino leptiną (hormoną, kuris mažina alkį ir maisto suvartojimą).

Ilgalaikės ketogeninės dietos šalutinis poveikis:

  • dislipidemija (riebalų apykaitos sutrikimas);
  • kepenų steatozė (kepenų suriebėjimas);
  • padidėjusi osteoporozės rizika;
  • sulėtėjęs epilepsija sergančių vaikų augimas;
  • sumažėjusi alfa ir beta kasos ląstelių masė;
  • sukelia metabolinį sindromą ir diabetinę medžiagų apykaitą.

Ketogeninė riebalų dieta lašiša

Tiek trumpalaikė, tiek ilgalaikė ketogeninė dieta sukelia jo – jo efektą, kuris atsiranda todėl, kad buvo nutrauktas angliavandenių vartojimas. Po tokios dietos prasideda nenumaldomas angliavandenių troškimas, tačiau insulinui nejautrios kepenų, raumenų, riebalų ląstelės nesugeba pasisavinti ir paversti gliukozės į energiją, ko pasekoje jaučiamas nuolatinis stiprus ir nekontroliuojamas alkis, kuris iššaukia persivalgymus riebiu ir saldžiu maistu. Energijai nesunaudota gliukozė verčiama į riebalus ir svoris grįžta atgal dvigubai. Taip pasireiškia jo - jo efektas. Medžiagų apykaitos atsistatymas truks ne vienerius metus ir atsistatys tik tada, kai energijai organizmas vėl pradės naudoti angliavandenius. 

Atstatyti medžiagų apykaitą po ketogeninės dietos padės sportas ir angliavandeniai. Jei savo mitybos racione nesumažinsite riebalų ir pradėsite valgyti angliavandenius, tai jo – jo efektas garantuotas! Riebalai mitybos racione neturi viršyti 30%. Suvartojamą angliavandenių kiekį pradėkite didinti palaipsniui.

sveikų riebalų šaltinis avokadas

Jei angliavandeniai – pagrindinis energijos šaltinis, tai kodėl kai kurie mitybos specialistai siūlo ir net ragina pradėti ilgalaikę dietą be angliavandenių su dideliu kiekiu riebalų? Matyt todėl, kad siekia greito rezultato ir nežino kitų svorio mažinimo būdų.

Kodėl ne vienas ketogeninės dietos propaguotojas nerašo apie tai, kaip išeiti iš šios dietos, nepadarius žalos sveikatai? Jei vis dėl to nusprendėte laikytis ketogeninės dietos, pasitikrinkite sveikatą ir pasirinkite specialistą turintį reikiamą išsilavinimą, nes kitu atveju pavojingai žaidžiate su sveikata.

Įvertinkite šį straipsnį
(9 balsai)

Komentarai